י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הביקור הראשון אצל ג'ונסון

ביידן יחתום על צווים שיבטלו את החלטות טראמפ

ביידן צפוי לבטל עם כניסתו לתפקיד את החלטות שקיבל טראמפ. בית היתר ביידן צפוי לבטל את איסור הכניסה ממדינות מוסלמיות, להצטרף מחדש להסכם האקלים בפריז. עוד דווח כי הנשיא הנבחר יבקר בבריטניה בנסיעה הראשונה שלו מחוץ לארצות הברית

ביידן יחתום על צווים שיבטלו את החלטות טראמפ
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

בין ההבטחות שהנשיא הנבחר ביידן הבטיח במהלך קמפיין הבחירות, היו ביטול איסור כניסת אזרחים ממדינות מוסלמיות שרצו לבקר את משפחותיהם, וכן התחייבות כי ארצות הברית תצטרף שוב להסכם האקלים בפריז ממנו פרש הנשיא טראמפ.

ביידן צפוי לחתום על ביטול איסור כניסת אזרחי איראן, עירק, לוב, סומליה, סודן, סוריה ותימן לארה"ב, איסור שנכנס לתוקף בינואר 2017, בצעד שגרר ביקורת קשה מהצד השמאלי של ארצות הברית, טראמפ אמנם ריכך את הצו לאחר שבתי המשפט התערבו, אך הצו הקשה מאד על אזרחי אותן מדינות להגיע לארצות הברית לביקור.

צו נוסף שביידן מתכנן לחתום ביום הראשון שלו בתפקיד, הוא צו שיגרום לארצות הברית להצטרף מחדש להסכם האקלים בפריז. ההסכם שנחתם בשנת 2016 כלל התחייבות עולמית להפחתת פליטת גזי החממה ולקדם מדיניות שמודעת לאיכות הסביבה. טראמפ פרש מההסכם בנובמבר 2019, מהלך שהכעיס מדינות רבות.

ביידן אמר בעבר כי יקל על מהגרים מדרום אמריקה להגיע לארצות הברית, אך לא ברור כמה מהר ביידן יחתום על צו שמקל על מהגרים, אולם בינתיים מתקבלים דיווחים כי מהגרים רבים בדרכם מהונדורס וגואטמלה לעבר הגבול האמריקני.

ה"סאנדיי טלגרף" מדווח כי ביידן מתכנן לבקר בבריטניה בנסיעה הראשונה שלו מחוץ לצפון אמריקה, ביקור שייתן דחיפה מוראלית לראש הממשלה בוריס ג'ונסון.

ועידת שינויי אקלים של האו"ם אמורה להתקיים בגלזגו שבסקוטלנד בסתיו 2021, כך שביידן עשוי בסופו של דבר לבקר בממלכה המאוחדת השנה.

כזכור הביקור הראשון של טראמפ מחוץ לצפון אמריקה כנשיא החל במאי 2017 בסעודיה, שם חתם על עסקת נשק של 110 מיליארד דולר, משם המשיך לישראל.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד