י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כולנו מסובין

היסטוריית המתנות לפסח

אם שאלתם את עצמכם מדוע ה"מנהג" של חלוקת מתנות לפסח כל כך השתרש, הנה כמה סיבות עיקריות

היסטוריית המתנות לפסח
חג אביב צילום: אולגיפטס מתנות לחג
  • הבעת הערכה – מתנות יכולות להביע הערכה במקומכם על העבודה המשותפת ולהכיר בתרומה של אותו שיתוף פעולה לארגון או לחברה. בנוסף, זאת ללא ספק הזדמנות לומר תודה.
  • סולידריות – מתנות יכולות להגדיל את תחושת ההזדהות עם המותג, ולהגדיל את תחושת הנאמנות. זאת במיוחד כאשר מדובר במתנה שנבחרה בקפידה ונראה כי הושקעה בה מחשבה.
  • שמחה – תמיד כיף לקבל מתנות, במיוחד מתנות מושקעות ומיוחדות. כאשר אתם מחלקים מתנות לפסח אתם משמחים את הלב, מעוררים התרגשות וציפייה ותורמים לרוח החג במידה רבה.
  • העלאת הפרודוקטיביות – מתנות תמיד מעלות את המורל, כך שכל שיתופי הפעולה שלכם יהפכו להרבה יותר פרודוקטיביים כתוצאה מחלוקת מתנות בחג. בסופו של יום עבדתם קשה כדי לבנות מערך שכזה, וכדאי לשמר אותו. מתנות הן הדרך הטובה ביותר.

ובשורה התחתונה: מתנות הפכו לכל כך פופולריות וחשובות בעיקר בגלל שהתרומה שלהם לעסק כל כך גדולה.

למי נותנים מתנות בפסח?

חלוקת מתנות בחג הפסח עלולה להיות מעט מלחיצה, והמון עסקים מתמודדים עם שאלות רבות כאשר תקופת החגים נמצאת בפתח כמו למשל מה לקנות, ויותר מכך – למי? אחוז גדול מכלל העסקים מעניקים מתנות לעובדים, אולם לא פחות אחוזים דואגים גם לחלק מתנות ללקוחות, ספקים ושותפים עסקיים. יש המון סיבות טובות למגמה הזאת של חלוקת מתנות. לצד חיזוק הקשרים עם העובדים, הלקוחות, הספקים והשותפים, מתנה היא דרך נהדרת להוקיר תודה וגם להפיץ את רוח החג.

יחד עם זאת למרות שמתנות לפסח הן דרך מעולה להביע הערכה, עליכם להיות מחושבים. לכן כדאי לחלק מתנות לעובדים, ללקוחות קיימים ולא לפוטנציאליים, לעסקים שרוכשים את המוצרים שלכם, לספקים, לעובדי הדואר, ליועצים או לפרילנסרים שהשקיעו בחברה שלכם בצורה כזו או אחרת וכדומה. ההחלטה למי נותנים מתנות היא רק חצי הקרחון, עליכם גם לקבוע תקציב מאד מוגדר שלא לגרום לאי נוחות כתוצאה ממתנה מופרזת או להיפך, לגרום לעסק להיראות לא מכובד כתוצאה ממתנה לא מושקעת.

איזה סוגי מתנות נהוג לתת?

עובדים, לקוחות וספקים שמרגישים מוערכים יכולים להפוך את העסק שלכם למקום המושלם להיות בו. כדי שההשפעה של המתנה תהיה כמה שיותר גדולה ומשמעותית יש חשיבות לסוג המתנה שתבחרו. עסקים שונים מעדיפים סוגים שונים של מתנות לפסח. בעוד שיהיו עסקים שיעדיפו לחלק מתנות אישיות, יהיו כאלו שיעדיפו לקנות דווקא מתנות משרדיות. ויש עסקים שמגדילים לעשות ובוחרים במתנות משפחתיות ברוח החג.

לכאן או לכאן, אין דבר כזה מושלם והבחירה בסוג כזה או אחר של מתנה תלוי לא פעם באופי המותג, במקבלי המתנה, בקשר הייחודי שלכם איתם וגם בגודל התקציב שעומד לרשותכם.

מה נהוג לתת כמתנה לחג פסח?

חג הפסח מגיע מיד בתחילת האביב וכתוצאה מכך מסמל התחדשות. הרבה עסקים בוחרים להעניק מתנות ברוח התקופה, בין אם מדובר במתנות אביביות, בין אם במתנות שקשורות לחג עצמו, בין אם מתנות לפסח שמגיעות מעולם הטיולים והשהייה בחוץ (בכל זאת, תחילת האביב) ובין אם מתנות שקשורות לבית, לניקיון וסדר ולהתחדשות. אם אתם מחפשים רעיונות מיוחדים, הנה לכם כמה:

  • מארזי יין עם הגדה ודברים טעימים – אם אתם מעדיפים להעניק מתנה ברוח החג, מארז חגיגי שכולל בקבוק יין, הגדה של פסח ומטעמים נוספים כמו למשל חרוסת, אגוזים ותמרים, מוצרים כשרים לפסח, כוסות יין או מוצרים דומים לבחירתכם, יהיה מעולה.
  • מוצרים לפיקניק וקמפינג – חג הפסח מסמן את תחילת עונת הפיקניקים והטיולים בחוץ, לכן מארזים שכוללים סלסלת פיקניק, מחצלת, צידנית, תיק טיולים או ערסל בהחלט ישמחו ואפילו יקלעו בול.
  • מוצרים לבית ולמטבח – פסח מביא אתו את הצורך בהתחדשות והתרעננות והרבה בתים מפנים את הישן לטובת החדש. לכן מארזים שכוללים כלי מטבח חדשים יהיו ממש מבורכים בין אם מדובר בכוסות, סירים, מחבתות, סכו"ם, כל הגשה וכדומה.
  • עציצים ומארזים עם עציצים – עוד סוג של מתנות לפסח ששווה לשקול אלו הם עציצים ומארזים עם עציצים. זה תמיד משמח להוסיף נגיעה של ירוק לבית בתקופה שכולה בסימן פריחה והתחדשות.

מיתוג המתנה – כדאי?

כאשר מחלקים מתנות תמיד קיימת התלבטות אם כדאי למתג את המתנה או לא, על מנת שהיא לא תראה כמו כלי שיווקי בתחפושת וכך רק תפגע במותג ותגרום לפקפק בכוונות שלו. אבל כמובן, שזה יהיה בזבוז שלא למתג את המתנות לפסח ולכן עליכם לנהוג בחוכמה ופשוט לבחור במתנות שימושיות ומושקעות שקשורות במידת מה לעסק או לחברה.

קחו בחשבון שאינכם חייבים למתג כל מוצר באריזה, תוכלו להוסיף ברכה ממותגת, אולי מדבקה, או אפילו להדפיס את לוגו החברה רק על המארז או על אריזת המתנה. זה נהוג למתג מתנות לחג, ולמיתוג יש חשיבות רבה, בעיקר כי בכוחו לקשר בין העסק לבין מקבלי המתנה. לכן אל תוותרו על המיתוג בקלות, רק שלבו אותו בחוכמה.

אצלנו ב- AllGifts מחכה לכם מבחר גדול של מתנות לפסח בהתאם לכל גודל של תקציב ולכל רצון או ההעדפה. אנו כאן עבורכם כדי לסייע לכם להגיע לבחירה חכמה ונכונה.

מתנות לפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד