י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"קשה לי להאמין שיש אפשרות"

הראשון לציון על פסח בדובאי: צריכים להזהר לא להפוך למכשולות

הראש"ל הגרש"מ עמאר התייחס בשיעורו השבועי לשלום עם העולם הערבי והתייחס גם לבעיות שעלולות להיות בחג הפסח: "אני שמח על השלום עם מרוקו ודובאי אבל צריכים להזהר לא להפוך את השלום למכשולות"

הראשון לציון על פסח בדובאי: צריכים להזהר לא להפוך למכשולות
הראשל"צ הגרש"מ עמאר צילום: באדיבות המצלם

במהלך שיעורו השבועי של הראשון לציון הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים בבית המדרש נר התורה ברחוב בר אילן התייחס לשלום עם איחוד האמירויות.

בדבריו בירך הראשון לציון על כך, אך התנה את צערו שחושש שיתחילו לנסוע לשם לפסח וכדומה וציין כי אין לסמוך על הכשרות בזה.

"הקב"ה יראנו ניסים ונפלאות. הישועות מתהלכות, זה פלאי פלאות שהגויים מתחילים להכיר בכך. אלה השונאים הכי גדולים. כמה שואלים אותי מה אתה אומר על השלום, אמרתי להם אני מפחד מהשלום כי לפעמים יש אנשים הולכים בתעבות ליבם ועושים הפקרות ומתקלקלים".

בדבריו התייחס הגרש"מ עמאר לחשש שיעשו במקומות אלה את חג הפסח הקרב.

"יש דבר נורא בהרבה מקומות, הולכים לעשות פסח ביוון, במרוקו ועכשיו ילכו לדובאי. אני לא רוצה לומר אבל קשה לי להאמין שיש אפשרות לעשות בכל המלונות בכל העולם שיעשו פסח כשר. מלונות של ארץ ישראל מתאמצים במאמצים ומלחמות להכשיר אבל הם כשרים כל השנה עם משגיחים צמודים כל השנה, מפקחים. שוברים את הראש, וכולי אי ואולי, אבל אין כמו ההכשר של הבית.

עכשיו שרוצים לצאת למקומות להכשיר, כמה יכשירו, כמה יוכלו לשנות, כמה אפשר. היה פעם יהודי אחד שאני מכיר אותו היה לו קושי בפרנסה, הציעו לו ללכת למלון רצה להרוויח קצת כסף בשביל הפרנסה ממש וגם שיהיה לו מקום לעשות פסח עם משפחתו, ואני אמרתי לו שלא נראה לי שאפשר, אמרתי לו בעדינות. מסכן אח"כ היה בוכה, אמר כמה שנלחם ממש אוכלים רח"ל". אמר הראשון לציון.

בדבריו קרא: "רבותי, צריכים להיזהר לא להפוך את השלום למכשולות, מה שאני כן רואה זה שהקב"ה מכניע את ראשם, שמכבדים את עם ישראל. הקב"ה ירים קרן עמו וקרן משיחו. ב"ה מתחיל להתגלות כבוד ה', התגלה בהרבה אופנים ועכשיו עוד יותר. יש בזה מעלה גדולה|.

אנו מתפללים שהקב"ה יצילנו מהנסיונות. זה דבר טוב אבל כשיש דבר טוב הסטרא אחרא משתוללת צריך להתחזק ולהתפלל לה' על הדברים האלה". סיים הראשון לציון הגרש"מ עמאר.

הרב שלמה משה עמאר דובאי מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד