ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
רק לא "חרדים"?

סער מתחייב לקדם נישואים נגד ההלכה "תפיסה ליברלית"

מצא ממשלה אלטרנטיבית? בעוד גדעון סער נתפס כדמות מסורתית שמסוגלת אוטומטית לבחור במפלגות החרדיות כפרטנריות לממשלה בראשותו, היום הוא עושה צעד אחד אחורה כאשר הוא מכריז כי ממשלתו תעניק שוויון זכויות לכל האזרחים כל אלה האסורים ע"פ ההלכה היהודית | לצד זאת, שינה דעתו באשר לפתיחת מרכולים בשבת

סער מתחייב לקדם נישואים נגד ההלכה "תפיסה ליברלית"
גדעון סער צילום: Yonatan Sindel/Flash90

16 ימים לסגירת הרשימות, ובשעה שרשימתו עדיין לא נסגרה, גדעון סער שצריך את החרדים כדי להקים ממשלה מסתבך היום, כשנשאל בנושאים נגד ההלכה, תחילה התחמק אך בעקבות התקפה פוליטית משולבת מרון חולדאי, יאיר לפיד ומשה יעלון הוא שיגר התחייבות.

הערב (ראשון) הודיע יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער כי לאחר הבחירות במסגרת כל תפקידיו הממלכתיים הוא יקדם זכויות שוויוניות לכלל האזרחים ללא הבדל דת גזע ומין וזאת בניגוד להלכה היהודית, כך במשרד הפנים ובמשרד החינוך.

סער מתחייב היום כי בזמן שיש מי "שמפזר הבטחות חסרות כיסוי – ויש מי שעשה פעמים רבות שינויים בפועל" למען אותן קהילות תועבות נגד ההלכה היהודית והתורה, כשהוא מתחייב כי "ממשלת תקווה חדשה בראשות גדעון סער תפעל למען זכויות נושאים נגד ההלכה (ציטוט מכובס לקורא החרדי א.ק.), במעשים, כחלק מתפיסת עולם ליברלית. לא ככלי להפקת רווחים פוליטיים".

דברים אלה ירחיקו את סער משותפות עם הסיעות החרדיות בזמן שהוא חייב את תמיכתם כדי להקים ממשלה ולא לשבת
תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, דבר שהפך לדגל הפוליטי של התמודדותו לכנסת ה-24.

מוקד יותר היום התייחס סער לנושא פתיחת עסקים בשבת ואמר: "עמדתי איננה שוללת באופן עקרוני פתיחה של מרכולים בשבת, זה צריך להתבצע באופן של איזונים. כל רשות מקומית בוחרת כיצד היא תקיים את האיזונים האלה. לא לכל מקום יש את אותו האופי. האמירה המחייבת אותי – בממשלה בראשותי לא תהיה כפייה כלשהי, לרבות כפייה דתית".

גדעון סער רון חולדאי מרכולים בשבת בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד