ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הנורמליזציה עם המפרץ

נהגי המירוץ היוקרתי נכנסו בדרכון ישראלי לסעודיה

אזרח סעודי, עבד אל-חמיד אל-מוג'יידי, מספר לערוץ ישראלי רשמי את תחושותיו למשמע הידיעה על השתתפות צוות ישראלי ב"ראלי דקאר" שבסעודיה, ומקווה כי שתי המדינות תנרמלנה את יחסיהן בהקדם האפשרי

נהגי המירוץ היוקרתי נכנסו בדרכון ישראלי לסעודיה
הנהג והנווט הישראלים בסעודיה צילום: צוות 'פרל' בראלי דקאר בסעודיה

אזרח סעודי, עבד אל-חמיד אל-מוג'יידי, מספר בשיחה עם רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11, על תחושותיו למשמע הידיעה על השתתפות צוות ישראלי ב"ראלי דקאר" שבסעודיה, ומקווה כי שתי המדינות תנרמלנה את יחסיהן בהקדם האפשרי.

‏"עלינו לפודיום לעיני עשרות שייח'ים ונסיכים", כך מספרים שני צוותים מישראל שסיימו בשבוע שעבר את ראלי דקר היוקרתי שהתקיים השנה בסעודיה. הנהגים נכנסו לממלכה עם דרכונים ישראליים ובאישור השלטון, דבר חסר תקדים.

על פי הדיווח בכאן 11, שני צוותים ישראליים התחרו בסעודיה בראלי דקאר היוקרתי. הצוותים אמנם התחרו ללא סממנים ישראליים, אבל נכנסו לסעודיה באמצעות הדרכונים הישראליים ואישור השלטונות, אף שאין לישראל קשרים דיפלומטיים רשמיים עם סעודיה.

בריאיון בתוכנית "בחצי היום" עם אסתי פרז, בכאן רשת ב' סיפר הנהג דני פרל כי מדובר באחד הדברים המלהיבים בעולם. "הייתי בסיירת שקד בסיני הגדולה, הכרתי דיונות, אבל דיונות כאלה לא הכרתי מעולם. המרחבים הכי גדולים, סלעי גרניט גדולים. רמת הגולן זה ילד קטן לעומת הסלעים והבולדרים שטיפסנו עליהם. הטיפוס עליהם זה מעבר למגדלי עזריאלי. נוסעים כמו טיל בליסטי במרחבים העצומים".

מדובר ב-12 ימי מרוץ, הנחשב לקשה ביותר, בקטגוריות שונות של משאיות, אופנועים ורכבי שטח. ב-3 בינואר הוזנק המרוץ מהעיר ג׳דה והנהגים התחרו לאורך כ-8,000 קילומטרים במדבריות הסעודיות.

דני פרל המשיך וסיפר על המפגש עם הסעודים: "עלינו לפודיום באצטדיון המרכזי בג'דה בערב הסעודית לעיני עשרות שייח'ים ונסיכים סעודים. אמנם היינו בלי דגל ישראלי אבל עמדתי למעלה על הרכב, השתחוותי להם, הודיתי להם ועשיתי להם שלום והם כבר יבינו לבד".

סעודיה מירוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד