י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסערה בחריש

ראש העיר הדתי מקבל גיבוי מלפיד לפתיחת מרכולים בשבת

המאבק בעיר חריש סביב פתיחת המרכולים בשבת מוביל את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לשגר מכתב לראש העיר הדתי בו הוא מביע תמיכה במהלך לקראת ההצבעה מחר על חוק עזר עירוני שיביא לפתיחת המרכולים בשבת

ראש העיר הדתי מקבל גיבוי מלפיד לפתיחת מרכולים בשבת
יאיר לפיד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עיריית חריש צפויה מחר להצביע על חוק עזר עירוני שיאפשר פתיחת מרכולים. לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' בסוף השבוע, יצאו חברי הכנסת החרדים למאבק יחד עם היומנים החרדים.

בנתיים, לא ברור האם החוק העירוני יזכה ברוב הדרוש, כשבשבת האחרונה יצאו התושבים הדתיים למחאה ברחבי העיר כשקיימו תפילת שבת המונית ברחבה בסמוך למבנה העירייה.

מי שמעניק היום (ראשון) גיבוי לראש העיר חובש הכיפה יצחק קשת, הוא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שאומר כי "חריש תעשה מחר היסטוריה. מועצה מקומית צעירה, 24 אלף תושבים, חילוניים ודתיים, שמוכיחים שאפשר אחרת. מועצת העיר הגיעה להסכמה בין כל חלקיה לפתוח עסקים בשבת במעגל החיצוני של המועצה. גם החילונים וגם הדתיים חתומים על זה. צעד של כבוד הדדי, של חיה ותן לחיות".

"מאז שפורסמה ההסכמה, התחיל לחץ של המפלגות החרדיות על המועצה, "איך יהודים יוכלו לחיות במקום שכזה?"; "זעזוע!"; זועקות הכותרות, "רמיסת השבת"; ״סכין החותכת בלב"; ״מדובר בפריצה חמורה ובתקדים חמור ומסוכן." כן, זה תקדים, אבל הוא לא מסוכן, הוא מתכון לחיים ביחד. העסקנים החרדים רוצים למנוע כל אפשרות לפשרה או להבנות, אבל תושבי חריש החליטו שהם רוצים לחיות יחד", תקף לפיד את הנציגות החרדית.

לדברי לפיד, "כל צד מבין שזה לא יהיה 100% כמו שהוא רצה, אבל בתמורה הוא מקבל את האפשרות לחיות בהבנה ומתוך שיתוף פעולה", יו"ר יש עתיד מוסיף ומשתמש במאבק המקומי בחריש לטובת קמפיין הבחירות, כשהוא מתחייב: "ממשלה שפויה - כמו זו שאנחנו נעשה הכל כדי להקים - מאמינה שיש לאפשר לכל אזרח לממש את השבת שלו בדרכו ועל פי אמונתו".

"מועצת חריש מביאה בשורה חדשה, כך בדיוק צריך להתנהל הדיאלוג בין דתיים לחילונים גם ברמת המדינה. דיאלוג שמבוסס על שיח והבנה הדדית ומתן פתרונות יצירתיים. כל הכבוד לחריש – הגיע הזמן לממשלה שפויה", סיים לפיד .

חריש יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד