י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הטיסה הוסטה במפתיע

לא מפחד: אלכסיי נבלני נחת ברוסיה

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה שהורעל בגז עצבים באוגוסט האחרון וטופל בגרמניה, המריא היום מברלין בחזרה לעיר מגוריו - מוסקבה. הוא הודיע כי הוא לא חושש ממעצר, שכן הרוסים הודיעו כי הוא ייעצר עם נחיתתו

לא מפחד: אלכסיי נבלני נחת ברוסיה
אלכסיי נבלני צילום: מתוך האינסטגרם שלו

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני המריא היום (ראשון) מברלין למוסקבה, לא לפני שהצהיר כי הוא אינו חושש שייעצר מאחר והוא חף מפשע.

"אני לא חושש, שיעצרו אותי, אני חף מפשע". אמר נבלני לעיתונאים שהגיעו לשדה התעופה בברלין בכדי לסקר את המראתו. סוכנות הידיעות 'רויטרס' דיווחה על עשרות שהגיעו לתמוך בנבלני ונעצרו. "ממה אני צריך לפחד? איזה דבר רע יכול לקרות לי ברוסיה?, אני מרגיש כמו אזרח ברוסיה שיש לו את כל הזכות לחזור", אמר.

נבלני, הוא אחד המבקרים הבולטים ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עלה כאמור היום על המטוס המיועד למוסקבה, יותר מ-250,000 איש עקבו אחר התקדמות טיסתו באופן מקוון, וכמה מאות מתומכיו התאספו לפגוש אותו בשובו, אך נותרו מאוכזבים לאחר שהרשויות הסיטו את המטוס לשדה תעופה אחר ברגע האחרון.

כזכור נבלני הוטס לברלין באוגוסט האחרון לצורך טיפול רפואי חירום לאחר שהורעל באמצעות גז נוביצ'וק. נבלני, מקווה להצליח בבחירות לפרלמנט בספטמבר השנה, הוא מתמודד עם שלושה תיקים פליליים אחרים, כולם הוגשו נגדו ממניעים פוליטיים.

פרשנים בעולם ציינו כי חזרתו מהווה דילמה עבור הקרמלין: לכלוא אותו ולהסתכן במחאות וענישה מערבית עם סנקציות, והפיכתו ל'קדוש מעונה'. או לא לעשות כלום ואולי להפוך אותו ללא רלוונטי.

נבלני צייץ ביום שלישי האחרון: "פוטין כל כך כועס עליי ששרדתי את ההרעלה שלו, שהוא הורה לרשות הפדרלית להביא אותי למשפט אמיתי". בית הדין האירופי לזכויות אדם קבע כי המעצרים שלו ב-2012 וב-2014 היו ממניעים פוליטיים.

ולדימיר פוטין אלכסיי נבלני רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד