ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
על רקע נתוני התחלואה

סגן השר תוקף את חולדאי ומכריז: בוחנים החמרה בסגר

על רקע נתוני התחלואה שנמשכים, למרות הסגר השלישי המלא והמהודק, בו אנו נמצאים למעלה משבוע, סגן שר הבריאות יואב קיש תוקף את רון חולדאי שהצהיר היום כי יפתח בקרוב את אתרי התרבות מבלי להמתין לממשלה | קיש: "בוחנים את הארכת הסגר ואף החמרתו"

סגן השר תוקף את חולדאי ומכריז: בוחנים החמרה בסגר
שוטרים אוכפים את הסגר צילום: דוברות המשטרה

על רקע העלייה בנתוני התחלואה ושבירת השיאים במספר מקרי המוות והחולים הקשים, סגן שר הבריאות יואב קיש תוקף את רון חולדאי שהחליט לפתוח את אתרי התרבות, ומכריז: "בוחנים את הארכת הסגר ואף החמרתו".

בראיון שהעניק ל-ynet אמר קיש, "אני חייב לומר שיש דבר אחד שמה שמשרד הבריאות חושב ורוצה לעשות, ויש דבר שני - וזה מה שקורה בציבור. אם אני שומע אמירות הזויות כמו של רון חולדאי שהוא מחליט על דעת עצמו שהוא מנהל את התרבות, אז אנחנו בבעיה קשה. אני מבין שיש לו בחירות ושהוא על סף אחוז החסימה, אבל לא על חשבון הקורונה".

הוא התייחס גם להפרות בחלק קטן מהמגזר החרדי ואמר כי "אני יכול לומר גם מהצד השני, גם במגזר החרדי, אם אנחנו נחליט שחייבים להישאר בסגר ושם תהיה מרידה במערכת החינוך, זה אירוע קשה מאוד. אני מסתכל על מכלול הדברים ואני אומר בצורה הכי ברורה: קודם כל נחליט מה נכון בריאותית ולשם נכוון. אולי אפילו נחמיר".

לדבריו, "גם הסגר הזה, בוא נגיד ככה, בתקופות שהיו לנו תחלואה אולי אפילו פחות גבוהה, ידענו לעשות מגבלות וסגרים יותר משמעותיים שהורידו את התחלואה יותר טוב. אני אגיד לך עוד מילה שחשוב להבין איפה הבעיה. אני קורא לסגר הזה 'סגר המוטציה הבריטית'".

קיש ציין כי "בכל העולם אנחנו בשינוי של המחלה, המחלה הופכת להיות הרבה יותר מדבקת, לא יותר מסוכנת, אבל מתפשטת הרבה יותר. לכן כל העולם בסגרים ולכן גם קשה מאוד להוריד את המספרים. כי מה שחשבנו שהיה מוריד בעבר את המספרים מול הווירוס הרגיל, מול המוטציה הבריטית הרבה יותר קשה.

עכשיו, אנחנו יודעים שהמוטציה הבריטית נמצאת כבר בישראל במספרים משמעותיים. ולכן אני חושב שהאירוע הוא כל כך מורכב, כל כך קשה, ולכן גם יכול להיות כמו בתחילת הדברים שנאלץ להמשיך לעוד שבוע סגר".

יואב קיש קורונה חיסון לקורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד