י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשידור חי בטלוויזיה

פרופ' גמזו לוקח אחריות: "מותו של משה חרזי - באחריותי"

יממה לאחר פרסום המחדל הקשה עת נותקה מכונת ההנשמה וחייו של משה חרזי ז"ל נגדעו, הגיע מנכ"ל ביה"ח לאולפן החדשות, ואמר: "זה קורע לב, זה קשה, זה קשה לי ברמה האישית מאד, בשלב הזה אני חייב לגבות את הצוות להגדיל את רוחם, אנחנו עדיין באירוע מאד מאד קשה, אסור לנו שמקרים כאלו יקרו, אסור לנו שמקרים כאלו יחזרו, זה נטל קשה"

פרופ' גמזו לוקח אחריות: "מותו של משה חרזי - באחריותי"
הפרויקטור גמזו צילום: David Cohen/FLASH90

פרויקטור הקורונה לשעבר ומנהל בית החולים איכילוב בהווה, פרופ' רוני גמזו התראיין הערב (ראשון) למהדורה המרכזית בחדשות 13 ולקח אחריות על מותו של משה חרזי ז"ל.

אתמול דווח כי משה חרזי ז"ל בן ה-47, שאושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב, נפטר במהלך השבת, לאחר שמכונת ההנשמה אליה היה מחובר התנתקה בשוגג. על פי הדיווח, הוא היה מחובר למכונת הנשמה בעקבות החמרה במצבו, ובשל טעות היא התנתקה למספר דקות. בבית החולים לא שמו לב לכך בעקבות העומס הרב על הצוות הרפואי והוא הלך לעולמו. 

מנהל בית החולים פרופ' רוני גמזו אמר הערב באולפן 'חדשות 13' כי הוא לוקח אחריות על מותו. "צער כבד, השתתפות בצער, לקיחת האשמה עלי, אני מנהל בית החולים, אני נמצא שם בתוך המחלקה. יש שם אחים ואחיות ורופאים. בסופו של דבר זה אני, ואני נותן להם את כל מה שאני יכול, את כל ההסבר".

כזכור, טלי חרזי, אלמנתו של משה ז"ל, האשימה בראיון ל-ynet כי בתחילה אמרו לה שהוא נפטר מתסחיף ריאתי וכי על הכשל החמור היא שמעה רק מהתקשורת.

גמזו התייחס גם לזה ואמר כי בתחילה הצוות הרפואי היה קודם התחקיר ולכן לא סיפק את כל הפרטים.

האלמנה הטרייה סיפרה כי בתחילה הוא טופל ב"מסכות חמצן, אחר כך מכונות הנשמה. היה בסדר, דיברתי עם הרופא שאמר שהכול בסדר, הכול תקין, מדדים תקינים, מגיב. בערב צלצלו מהמחלקה ואמרו שהמצב שלו הידרדר, שני רופאים אמרו שהוא בהחייאה ואחרי המתנה אמרו לנו שהם ניסו הכול והוא מת מתסחיף ריאתי, שהם ניסו לעבוד עליו הרבה שעות אבל זה לא צלח. אנחנו דורשים תשובות", אמרה.

לדבריה, "רק אחרי הפרסום צלצלה אליי סמנכ"לית בית החולים ואמרה שהיא לרשותי ושהם בוחנים את המקרה, שהוא עבר החייאה ראשונה השתולל וכנראה ניתק את המכשיר, ובהחייאה השנייה הם לא הצליחו. היא אמרה שזה בחקירה ואחרי השבעה יעדכנו אותנו בממצאים". היא טענה כי בניגוד להודעת בית החולים הוא סבל מסכרת ולא ממחלות רקע רבות.

היא סיפרה על הפעם האחרונה בה ראתה אותו. "ביקרתי את בעלי ביום חמישי, הוא היה עם עיניים פקוחות, אבל לא ממש בהכרה. הוא התחיל להזיל ריר ופיתח דלקת בעיניים. האחות אמרה לי שהוא מסתכל עליי, אבל הרגשתי שהמצב לא טוב. בצהריים דיבר איתי מנהל המחלקה ואמר שהחום שלו עלה ל-40 מעלות וייצבו אותו עד שהשתלטו על החום. אתמול הרופא אמר שהחום שלו בסדר והמדדים תקינים והוא מתקשר עם הסביבה. בעב צלצלו מהמחלקה ואמרו המצב שלו הידרדר".

קורונה חדשות 13 רוני גמזו מכונת הנשמה בית חולים איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד