י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפרקליטות מערערת

בן 17.5 הסתובב עם תת מקלע ומחסנית בתיקו ולא יורשע

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון הודעת ערעור על אי הרשעתו של קטין בן כ-17.5 מצפון הארץ, שנשא בתיק בית ספר תת מקלע ומחסנית, הסתובב עמם באזור מגוריו ונסע ברכב עם שני חבריו כשהנשק בתיקו

בן 17.5 הסתובב עם תת מקלע ומחסנית בתיקו ולא יורשע
אילוסטרציה צילום: unsplash

'קטין', בן 17.5 אשר נשא תת-מקלע מאולתר ומחסנית תואמת בתיק בית ספרו, בין מחברות הלימוד שלו. והתהלך עמו ביישוב מגוריו בקרבת בית ספר, ונכנס עמו לרכב עם שני חבריו, קטינים אף הם, לא הורשע בהמלצת שירות המבחן. הפרקליטות מזהירה ומערערת: "מדובר היה בנשק התקפי תקין, שבכוחו להמית אדם, אשר הובל בלב יישוב מגורים ובין נערים צעירים חפים מפשע".

יצוין כי למרות שהנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון (ללא הסכמה עונשית), בעבירת הובלה ונשיאה של נשק מסוג תת-מקלע מאולתר ומחסנית תואמת. בית המשפט המחוזי לנוער בחיפה קיבל את המלצת שירות המבחן להימנע מהרשעתו של הקטין, והטיל עליו 6 חודשי מבחן, 200 שעות של"צ, קנס כספי והתחייבות להימנע מעבירות נוספות.

מנגד הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון להרשיע את הקטין ולהטיל עליו עונש מאסר לריצוי בעבודות שירות - וזאת רק נוכח התסקיר החיובי בעניינו, ואם לא היו אלו הנתונים הייתה הפרקליטות עותרת להטלת מאסר לריצוי בפועל.

בהודעת הערעור צוין, כי דווקא רקעו הנורמטיבי של הנאשם, משפחתו התומכת, כשרונו, חוכמתו וגילו שאינו צעיר מאוד ביחס לקטינים הבאים בפני בית המשפט, אינם מאפשרים לעמדת הפרקליטות להתעלם ממלוא חומרת מעשיו, להרשיעו ולהטיל עליו ענישה מוחשית, שאינה חינוכית בלבד, ובאופן שיהיה בה כדי להרתיע אותו, ובאמצעותה – אחרים מסביבתו.

עוד הפנתה הפרקליטות  לכך, שככל שגילו של הקטין קרב לגיל הבגירות – מוצדק יותר להתחשב בשיקולי הענישה, ובפרט בעקרון ההלימה בין חומרת המעשה לבין חומרת העונש, וטענה, כי על בית המשפט  לשלוח מסר מרתיע, על מנת שנערים נורמטיביים ישקלו היטב את צעדיהם, וככל שגרסת הנאשם נכונה, כי נכנע ללחצים חברתיים - ימנעו מכניעה ללחצים או לפיתויים ומלסייע בביצוע עבירות דומות.

בית המשפט המחוזי חיפה נוער תת מקלע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד