י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אור בקצה הזריקה

הבריטים מסתערים: 140 זריקות בדקה אחת

בבריטניה מתחילים את מבצע החיסונים בצורה מואצת, כאשר מיליונים יחוסנו עד סוף החודש הנוכחי. שר החוץ, דומיניק ראב, התחייב כי כל אזרח עד גיל 18 יקבל חיסון ראשון עד ספטמבר. גם בבריטניה החיסון ניתן לפי תיעדוף בהדרגה החל מהגילאים המבוגרים ומטה

הבריטים מסתערים: 140 זריקות בדקה אחת
אילוסטרציה צילום: pixabay

4.6 מיליון בריטים בשנות ה-70 לחייהם ועוד מיליון נוספים הנמצאים במצב בריאותי ירוד, יקבלו את החיסון הראשון מפני נגיף הקורונה עד לסוף החודש. שר הבריאות, מאט הנקוק, אמר כי 50 אחוז מכל גילאי שמונים ומעלה באנגליה קיבלו את המנה הראשונה של החיסון.

ה'דיילי מייל' מדווח כי 140 זריקות מתבצעות בדקה, שר החוץ, דומיניק ראב, התחייב כי כל אזרח עד גיל 18 יקבל חיסון ראשון עד ספטמבר, ואולי קודם לכן. הוא אמר כי הוא מקווה שכמה מגבלות של הסגר יוסרו בחודש מרץ. בריטניה פותחת עשרות מרכזי חיסון בכל המדינה ומסתערת על מבצע חיסון.

יותר מ-3.8 מיליון איש קיבלו את מנת החיסון הראשונה שלהם עד כה. זהו אמנם מספר נמוך בהשוואה לכמות האוכלוסייה מעל 60 מיליון איש, אך החיסונים ניתנים בימים האחרונים בקצב מהיר, ואם הקצב ימשיך ככה, בריטניה תתחיל לראות את האור בקצה הזריקה.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר אתמול: "היום מבצע החיסון מהווה אבן דרך משמעותית בתוכנית החיסונים שלנו, כיוון שאנו מביאים חיסונים למיליונים נוספים הנמצאים בסיכון הגדול ביותר מקורונה, כעת אנו מגבירים את החיסון בקצב של 140 זריקות לדקה, ואני רוצה להודות לכל המעורבים במאמץ הלאומי הזה, יש לנו דרך ארוכה לעבור וללא ספק יהיו אתגרים לפנינו, אך על ידי עבודה משותפת אנו מתקדמים מאוד במאבקנו נגד הנגיף הזה".

הבריטים הודיעו כי לאחר שמעל חמישים אחוז מקבוצת גיל 80 תחוסן, אפשר יהיה להתחיל עם קבוצת הגיל הבאה, גיל 70, וכן הלאה.

יצוין כי בריטניה איבדה עד כה כמעט 90 אלף מתים מנגיף הקורונה.

חיסון לקורונה חיסונים בריטניה בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד