י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ל"ב שנים להסתלקותו

צפו: בישיבה זכרו את המשגיח רבי מאיר חדש זצ"ל

במלאות ל"ב שנה למשגיח הגה"צ רבי מאיר חדש זצ"ל, בישיבה הגדולה 'בית וגן' - וינר, התקיימה עצרת חיזוק מרכזית בהשתתפות זקן המשגיחים הגאון רבי דן סגל

צפו: בישיבה זכרו את המשגיח רבי מאיר חדש זצ"ל
עצרת ל"ב שנים למשגיח רבי מאיר חדש זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

לרגל יום היארצייט הל"ב למשגיח הגה"צ רבי מאיר חדש זצ"ל, התקיימה בישיבה הגדולה 'בית וגן', העומדת בראשות הגאונים רבי בנימין דרייפוס ונכדו של המשגיח רבי אהרן וינר, עצרת התעוררות וחיזוק מרכזית.

הגאון הצדיק רבי יהושע קנל, נכדו חביבו ומקורבו של מרן המשגיח זצ"ל, שזכה לקרבה מיוחדת מהמשגיח ויצק מים על ידיו בשנותיו האחרונות, נשא ראשון דברים, ועמד בדבריו על צורת מסירת העברת השמועה של המשגיח מאת רבו הסבא מסלבודקא ועל האופן בו יש לתלמידים לינק מרבותיהם.

את המשא המרכזי נשא זקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי דן סגל, שעל אף גילו המופלג הטריח עצמו ובא לחזק את בחורי הישיבה, הסגורים בקפסולות ונתונים בעוצר יציאות. המשגיח נשא דברים במשך שעה ארוכה, והרחיב בדברים על הכרת הערך האמיתי של העולם, והביא את דברי המשגיח הגר"י לוינשטיין זצ"ל שעל האדם לנהוג בחייו שלשה צפצופים: על העולם, על הסביבה ועל עצמו. 

עוד עמד המשגיח בדבריו על חובת ההתחזקות באמונה בתקופה סוערת זו וחובתו של כל אדם לדעת שהקב"ה מנווט את העולם, ושב וחידד את החובה המוטלת על כולם, ובפרט על בני הישיבות, עליהם עומד העולם, להוסיף ולהתחזק בתורה, בהתמדה, ביראת שמים ובאמונה.

במשאו הביא את דברי המדרש המופלאים בפרשת קרח שיש בהם דברי נבואה לזמנינו, במדרש מובא את דברי חז"ל על הבת קול שאמרה לטיטוס בריה קלה יש לי בעולמי, וכך לעתיד הקב"ה יפרע מאומות העולם המתגאים כנגדו בדברים קלים, המשגיח ביאר שהמכוון הוא לנגיף הקורונה אשר כל ראשי העולם מכירים ויודעים שאינם מבינים מאומה.

בסיום השיחה התייעצו רבני הישיבה הגאון רבי אהרן וינר, הגאון רבי בנימין דרייפוס והגאון רבי שמחה נויבירט עם המשגיח בדרכי העמדת התלמידים לאור אתגרי התקופה.

 

רבי מאיר חדש המשגיח רבי דן סגל עצרת זכרון בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד