ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תחלואה במגמת עלייה

משרד הבריאות: 5,616 נדבקים מאז אמש • שיעור החיוביים גבוה

משרד הבריאות מעדכן הבוקר את נתוני התחלואה היומיים בישראל | 5,616 חולים אובחנו ביממה האחרונה המהווים סך 9.1% מכלל הבדיקות | בתוך כך 24 נפטרו מאז אמש ומניין הנפטרים מאז פרוץ המגיפה חצה את ה-4,000 מבצע החיסונים 'לתת כתף' וחלוקת המנה השנייה נמשכים כל העת 

משרד הבריאות: 5,616 נדבקים מאז אמש • שיעור החיוביים גבוה
חולי קורונה בביה"ח זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

5,616 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עולה מספר מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-551,689, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שני). על פי הנתונים, אמש בוצעו 63,516 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 80,436. מספר המונשמים ממשיך לעלות ועומד כעת על 273 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 1.130 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים.

מספר הנפטרים עולה אף הוא ועומד כעת על 4,005.

מתחילת החודש נפטרו בישראל 661 חולי קורונה, יותר מכל חודש אחר מאז פרוץ המגפה – פרט לאוקטובר שבו מתו 956 ישראלים. הנפטר ה-3,000 הלך לעולמו ב-15 בדצמבר. כלומר, בתוך חודש ויומיים בלבד נפטרו 1,005 חולי קורונה נוספים.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל, עומד הבוקר על 9.1%. מניין החולים הנמוך מושפע מכמות הבדיקות המועט הנערכות בדרך כלל בימי ראשון ושבת אך אחוז החיוביים מלמד על מגמת התחלואה השלילית.

בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התתסנו לנגיף הקורונה 2,116,257 בני אדם. במקביל, 309,065 בני אדם התחסנו אתמול במנה השניה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (שני) כי 152 אלף בני אדם התחסנו אתמול בחיסון של פייזר לקורונה. מתוכם, 72 אלף התחסנו במנה הראשונה לחיסון, ו-80 אלף במנה השנייה. לפי נתוני משרד הבריאות, סך הכל כאמור, חוסנו למעלה מ-2.1 מיליון בני אדם במנה הראשונה ולמעלה מ-300 אלף במנה השנייה.

בדקו את מגמת התחלואה במקום מגוריכם וביישובים הסמוכים הזינו את שם היישוב בשדה החיפוש או נווטו במפה: *צבעי היישובים ומגמות התחלואה מתעדכנים כל 24 שעות. למידע עדכני ומפורט על כל ההנחיות החדשות ניתן למצוא בפורטל חירום לאומי oref.org.il

אמש דווח כי מנהל המרכז הרפואי סורוקה, ד"ר שלומי קודש אמר עם פרסום נתוני התחלואה בבית החולים: "אנו נמצאים בעיצומו של גל שלישי של תחלואת קורונה, ואני חושש שעדיין לא הגענו לשיאו. לאור עומסי האשפוז של חולי קורונה בישראל, החל  וויסות שניוני מבתי חולים אחרים לסורוקה, בדומה לוויסות שהתבצע בשיאו של הגל השני של התחלואה".

לדבריו: "לצד השמחה מבשורת החיסונים החשובה אני קורא לכלל הציבור להמשיך ולשמור על ערנות, להקפיד על ההנחיות, לעטות מסכה גם לאחר החיסון, לשמור מרחק פיזי ולהימנע מהתקהלויות".

בתוך כך דווח אמש כי 7 מנהלי בתי החולים הציבוריים: הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ו-3 בתי החולים בנצרת, הקימו מאהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים במחאה על קריסת בתי החולים. תוך שהם מזהירים: "ביום רביעי לא ייכנסו אמבולנסים לבתי החולים בבירת ישראל".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד