י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אייטם מעליב"

ההצעה של נתניהו לסמוטריץ׳ ובן גביר בתמורה לאיחוד

15 ימים לסגירת הרשימות, והקרע בציונות הדתית הולך ומחריף, במידה ולא יתאחדו - חלקם יהיו מתחת לאחוז החסימה | בעקבות הנתק, ראה"מ הציע ליו"ר 'עוצמה יהודית', שבמידה ויתאחד עם סמוטריץ', יעניק למפלגה פי שניים מכוחה הפוליטי. ומה הגיב סמוטריץ'?!

ההצעה של נתניהו לסמוטריץ׳ ובן גביר בתמורה לאיחוד
בצלאל סמוטריץ\איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שנפרד מבנט כבר לפני שבוע, בצלאל סמוטריץ' עדיין לא התאחד לרשימה אחת יחד עם איתמר בן-גביר ו-'עוצמה יהודית' או מפלגות אחרות בציונות הדתית. בשל כך, נתניהו מנסה לאחד בין שניהם ומציע לבן-גביר בתמורה לחבירה עם סמוטריץ', שהיחס למפלגה מאוחדת יהיה ביחס של פי 2 מכוחה הפוליטי, מה שאומר בשטח- פי 2 בחלוקת התפקידים.

על פי פרסומה של דפנה ליאל, אם למשל המפלגה המאוחדת תקבל 4 מנדטים, נתניהו ייתן לה במשא ומתן הקואליציוני משקל של מפלגה השווה 8 מנדטים.

אך הבוקר (שני), סמוטריץ' דוחה את הדיווח ב'כאן רשת ב': "מעבר לזה שזה קשקוש, אני לא שוחחתי עם נתניהו מאז שיצאתי לאופוזיציה ולא עם מי מאנשיו, אבל יש משהו מעליב באייטם הזה כי זה לייחס לי אחרי 6 שנים טיפשות כזו שאני אאמין להבטחות כאלו של ראש הממשלה שכתובות על הקרח".

מנגד בן גביר הגיב להצעה ב'קול ברמה': "לא אגיד אם רה"מ או מי מטעמו דיבר איתי, רק אגיד שברור שהאינטרס של הליכוד הוא שתקום ממשלת ימין של 61, והדרך לשם עוברת דרך איחוד בימין".

חוץ מהדיווח, זו לא ההתערבות היחידה של נתניהו במגזר הדתי. גם התמודדותה של חגית משה לראשות הבית היהודי, הגיעה לאחר שיחה מצידו של נתניהו, ששכנע אותה להתמודד בכדי למנוע חיבור של הבית היהודי והימין החדש, במידה וניר אורבך ייבחר לראשות המפלגה.

נפתלי בנט בחירות 2021 ביבי נתניהו בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד