י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
48 שעות אחרונות בתפקיד

לא מבזבז רגע: טראמפ בסדרת חנינות לפני היציאה מהבית הלבן

הנשיא המכהן, לעת עתה, דונלד טראמפ לא מבזבז רגע בתפקיד והוא צפוי לאשר לא פחות מ-100 חנינות, 48 שעות קודם יציאתו מהבית הלבן, עבור אנשים אשר הוא רואה לנכון לסיים את כהונתו כשהם חפים מפשע

לא מבזבז רגע: טראמפ בסדרת חנינות לפני היציאה מהבית הלבן
דונלד טראמפ צילום: מתוך הטוויטר שלו

ההיערכות בארצות הברית לטקס השבעתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן בשיאה, עשרות אלפי חיילים של צבא ארצות הברית נפרסו בנקודות הרגישות לקראת טקס ההשבעה ב-20 לחודש, בעוד יומיים, לאור המהומות שפרצו עם אישור צבעת האלקטורים בגבעת הקפיטול.

בתוך כך מדווחים כלי התקשורת בארצות הברית כי הנשיא המכהן, לעת עתה, לא מבזבז רגע בתפקיד והוא צפוי לאשר לא פחות מ-100 חנינות עבור אנשים אשר הוא רואה לנכון לסיים את כהונתו כשהם חפים מפשע.

בכלי התקשורת הוסיפו ודווחו כי על פי ההערכות טראמפ לא רוצה להציג את עצמו ואת בני משפחתו ועורכי דינו כאשמים, והוא אינו צפוי לכלול עצמו ומקורביו בסדרת החנינות אותם הוא הולך לאשר בקצת יותר מ-48 השעות האחרונות שנותרו לו בתפקיד, שעות בהן הוא גם מתכנן לצאת לאחוזתו בפלורידה כשהוא עדיין מכהן כנשיא. ולא להשתתף כנהוג בטקס השבעתו של ביידן.

כזכור רק לפני כחודש חנן טראמפ את אבי חתנו ויועצו האישי ג'ארד קושנר, יזם הנדל"ן צ'ארלס קושנר, יחד עם עוד עשרות אישים נוספים, חודש מוקדם יותר בחודש קיבל גם מי שכיהן כיועץ לביטחון לאומי בממשלו והודה ששיקר ל-FBI במהלך החקירה על ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016, מייקל פלין, חנינה אף הוא מהנשיא טראמפ.

מנגד יש מי שטוענים בתקשורת האמריקנית, כי סביב נושא החנינות המקובל בדרך כלל עם עזיבת נשיאים את הבית הלבן, אצל טראמפ זה הפך לביזנס של ממש.

על פי הדיווח בניו יורק טיימס יועץ לשעבר בקמפיין של טראמפ הרוויח לא פחות מ-50 אלף דולר בתמורה לניסיון להשיג חנינה לקצין CIA לשעבר ג'ון קיריאקו, שהורשע בחשיפת מידע מסווג. לפי הדיווח קיריאקו הסכים לשלם בונוס של עוד 50 אלף דולר אם טראמפ אכן יחון אותו. עורך דינו של טראמפ רודי ג'וליאני אמר לניו יורק טיימס שמדובר בשקר ועלילות שווא, ובדוברות הבית הלבן סירבו להגיב.

דונאלד טראמפ חנינה ג'ו ביידן רודי ג'וליאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד