י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סימנים מעודדים

רוני נומה: התחלואה בציבור החרדי נבלמה; אחוז החיוביים עדיין גבוה

פרויקטור הקורונה בציבור החרדי האלוף במיל' רוני נומה העביר היום תדרוך לכתבים חרדים וסיפק מספר נתונים מעודדים. לדברי נומה, ניכרת בלימה בתחלואת החרדים. בהתייחסו למוסדות החינוך החרדיים שפועלים בניגוד להנחיות אמר נומה כי רוב מכריע של המוסדות אינם פתוחים

רוני נומה: התחלואה בציבור החרדי נבלמה; אחוז החיוביים עדיין גבוה
רוני נומה בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

בתדריך לכתבים החרדים שהעביר הערב (שני) פרויקטור הקורונה לציבור החרדי רוני נומה הוא דיווח כי נכון להיום, נראה שבמגזר החרדי ישנה מגמת התייצבות בבלימה, וכי "תוך 48-72 שעות נדע אם זה מוביל לירידה או שנראה עלייה מחדש".

לדבריו, מתוך 5,616 מאומתים ביממה האחרונה, 1,661 הם מהמגזר החרדי. כ-30% מסך התחלואה היומית. ממוצע החולים החרדי בשבוע שעבר עמד על 34% מכלל החולים. במגזר החרדי ישנן 22.1% בדיקות חיוביות לעומת 9.2% במגזר הכללי. הוא ציין כי 11 אחוזים מהמאושפזים - המונים בערך 120 חולים, הינם חרדים. עם זאת, רבים מהמגזר מבקשים להתאשפז באשפוז קהילתי ואינם מדווחים.

בנוגע לטענות אודות פתיחת מוסדות במגזר אמר נומה כי מרבית המוסדות סגורים, אך העריך כי 15% מהם כן פתוחים בניגוד להנחיות. "גם מה שנפתח נפתח במתכונת שונה. אבל יודעים שיהיה מאוד קשה להחזיק את זה כך במשך עוד שבוע או עשרה ימים. זה אתגר מאוד גדול. יש זרמים ויש לחצים. אם הסגר יוארך נצטרף לפעול ולשמור שלא יהיה פה פרץ גדול יותר עם כל המשמעויות של זה".

מוקדם יותר היום דיווחנו על סקר של המכון החרדי למחקרי מדיניות שמעלה כי מרבית הציבור החרדי לא מעוניין להתחסן נגד קורונה, כשבסקירה לפי פרק זמן ניתן לראות שלאחר קריאת הרבנים להתחסן המספרים עלו בהתאם. על פי הסקר, 30.8% מהציבור השיבו שבטוח שלא יתחסנו, ו-23% השיבו שסביר להניח שלא יתחסנו. 25.5% השיבו שסביר שיתחסנו לעומת רק 20.7% שאמרו שבטוח שיתחסנו.

כשבוחנים את הציבור על פי חלוקה למגדרים, מרבית הגברים יתחסנו לקורונה, בעוד שאצל הנשים מספר המעוניינות להתחסן קטן בכמעט 50% מאלו שלא רוצות להתחסן. 54.5% מהגברים יתחסנו לעומת 45.5% שלא, ואצל הנשים 65.5% לא יתחסנו לעומת 34.5% שכן. 

נומה התייחס לדיווחים על כך ואמר כי "יש אתגר גדול שעוד לא פיצחנו אותו של נשים צעירות. יש לנו שם קושי... יש גם בעיה של היערכות טכנית-לוגיסטית בערים צעירות". נומה ציין כי "ייקח זמן עד שנגיע למספרים שאנחנו רוצים", כיוון שיש קושי להגיע לאחוזי ההתחסנות אליהם רוצה המשרד להגיע. "אנחנו מודעים לזה ופועלים בהתאם".

בהמשך לתדרוך ובמענה לפניות כתבים, האלוף (מיל׳) רוני נומה מבהיר כי "למען הסר ספק אין כל סיכון בחיסון לנשים בגיל הפוריות - זו גם עמדת המומחים, הגינקולוגים ורופאי הנשים בארץ ובעולם, ולכן משרד הבריאות מאפשר חיסון גם לנשים בהריון מקרב צוותי ההוראה. שמועות הכזב המופצות על ידי גורמים בלתי אחראיים הן אלו שגורמות לאתגר עליו דיברתי בקרב נשים צעירות".

נציין כי על פי הסקר, בעשירי לדצמבר, אז התחיל מבצע החיסונים, 20% מהמגזר החרדי הביע נכונות להתחסן והמספרים עלו בהתאמה עד ל-15 לדצמבר אז הגיעו לכמעט 60% ובתוך שלושה ימים, עד ל-20 בדצמבר - אז קראו הרבנים להתחסן, ירדו האחוזים ל-40% אחוזים בלבד. בשלושת הימים שלאחר קריאת הרבנים המספרים עלו לכמעט 70% שמעוניינים להתחסן, ועד ה-23 לחודש הם ירדו ל-50%.

בחלוקה לפי מגזרים, מרבית מהציבור החסידי והליטאי הביעו נכונות להתחסן, לעומת הציבור הספרדי שבו יותר ממחצית אמרו שלא יתחסנו. בציבור הליטאי - 55% יתחסנו לעומת 45% שלא, בציבור החסידי 53.5% יתחסנו לעומת 46.5% שלא. בציבור הספרדי 67.5% השיבו שלא יתחסנו לעומת רק 32.5% שהשיבו שיתחסנו. תחת הקטגוריה "אחר" הכוללת פלגים שונים במגזר, 59.4% לא יתחסנו לעומת 40.6% שכן.

קורונה רוני נומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד