י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למנוע את האסון הבא

מערכת חורפית לפנינו; כך תעברו אותה בשלום

בעקבות ההיערכות למזג אויר סוער במיוחד, ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים פרסם המלצות בטיחות לציבור ההורים איך להיערך כראוי לקראת הימים החורפיים, באיזו טמפרטורה לחמם את החדר, ובאיזו סוג של תנור חימום • חורף בריא

מערכת חורפית לפנינו; כך תעברו אותה בשלום
פלאש 90

לפי תחזית מזג האוויר, מערכת חורפית סוערת צפויה לפקוד אותנו בימים הקרובים, לאור זאת בארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים יוצאים באזהרה לציבור ההורים מפני הפגיעות האפשריות של מזג האוויר הקר, כאשר בימים האחרונים היינו למשל לכמה אירועי קטיעת אצבעות כתוצאה מטריקת דלתות על ידיהם של ילדים קטנים.

אלו הנחיות ארגון 'בטרם' לימי הסערה:

מעדיפים אמצעי חימום ללא אש גלויה. מזגן ורדיאטור הם אמצעי החימום הבטוחים ביותר והיחידים שניתן להשאיר דולקים במהלך הלילה. תנור ספירלה, מפזר חום, תנור גז וקמין אינם מומלצים לשימוש בסביבת ילדים. בכל מקרה של שימוש באחד מהם, יש להרחיקם מחפצים דליקים כמו וילון, מפה, מצעים ועוד.

מומלץ להתקין בבית גלאי עשן. זהו מוצר זמין, זול ופשוט להתקנה המתריע על שריפה בשלב מוקדם ומאפשר פינוי הילדים, כיבוי השריפה כשהיא עוד קטנה וקריאה מהירה לכבאות והצלה

עוד הוסיפו מומחי 'בטרם' מחקרים הראו כי חימום יתר עלול לגרום למוות פתאומי בשינה אצל תינוקות. בחדרי הילדים הטמפרטורה המקסימלית צריכה להיות 22-24 מעלות. יש להימנע מכיסוי התינוק בשמיכה עבה. מומלץ לכסות אותו בשמיכה דקה המהודקת לשולי המזרון או לחילופים בשק שינה המיועד לתינוקות.

למניעת כוויות מרחיקים מילדים ספלים עם שתייה חמה וסירים חמים. יש להניחם במקום גבוה הרחק מהישג ידם של ילדים.

בכל נסיעה יש לחגור את הילד במושב בטיחות מתאים – ללא מעיל. המעיל מונע מרצועות המושב להגן על הילד ביעילות ובמקרה תאונה הילד עלול לעוף מהמושב. אחרי שחוגרים את הילד ניתן לכסותו במעיל או בשמיכה.

לסיום הדגישו בארגון בטרם, כי מומלץ להתרחק ולהרחיק ילדים מאזורים המועדים לשיטפונות.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה עם פרסום ההנחיות: "בשנים האחרונות אנחנו חווים מזג אוויר קיצוני בחורף, שלעיתים עולה בחייהם של ילדים. למרות שרובנו נמצאים בבית בשל הנחיות הסגר, חשוב לדעת כי בחורף סכנות רבות מסתתרות גם בבית כמו שריפות הנגרמות משימוש לא נכון באמצעי חימום, מוות פתאומי אצל תינוקות כתוצאה מחימום יתר, ואפילו טביעה בשיטפון. אנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה – חשוב לפעול בהתאם להנחיות הבטיחות כדי למנוע את האסון הבא".

מזג אוויר סוער תחזית מזג אוויר אורלי סילבינגר ארגון בטרם תאונות ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד