כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"בלתי מובן לחלוטין ובזוי"

זעם בעולם בעקבות מעצרו של אלכסיי נבלני

העולם כולו מזדעזע ממעצרו הנפשע של איש האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני עם נחיתתו ברוסיה, לאחר שניצל מניסיון חיסול בהרעלה והוטס לטיפול רפואי בברלין. ראשי ממשלות ושרים בעולם קוראים לרוסיה לשחררו לאלתר ומגנים בחריפות את המעשה

זעם בעולם בעקבות מעצרו של אלכסיי נבלני
אלכסיי נבלני צילום: מתוך האינסטגרם שלו

מנהיגים ברחבי העולם קראו לרוסיה לשחרר לאלתר את פעיל האופוזיציה אלכסיי נבלני, שנעצר ביום ראשון, עם נחיתתו במוסקבה, לאחר ששב מכמה חודשי החלמה בגרמניה, לאחר שהורעל כי פרסם תחקירים נגד הנשיא ולדימיר פוטין.

גרמניה קראה לשחרורו המיידי של נבלני, לאחר שמעצרו עורר זעם בארה"ב ובאיחוד האירופי. גרמניה הודיעה כי הרשויות הרוסיות הכניסו לכלא את קורבן ההרעלה ולא את המרעילים.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי מעצרו של נבלני מפר את "עקרונות שלטון החוק", כך לדברי דוברה, סטפן סייברט. ברלין קוראת לרוסיה "לשחרר את מר נבלני באופן מיידי", אמר הדובר.

"הרשויות הרוסיות עצרו את הקורבן של מתקפת נשק כימי ולא את המבצעים", הוסיף. אתמול (שני) אמר שר החוץ הגרמני הייקו מאס כי רוסיה מחויבת לחירויות אזרחיות ושלטון החוק, וכי אלה צריכות לחול גם על המבקר הבולט של ממשלת ולדימיר פוטין.

מאס אמר בטלוויזיה הציבורית הגרמנית: "זה שהוא נעצר על ידי הרשויות הרוסיות לא מובן לחלוטין". שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב, התבטא נגד המעצר, וכינה אותו "מחריד" ואמר שנבלני היה "קורבן לפשע בזוי".

"במקום לרדוף את מר נבלני, רוסיה צריכה להסביר כיצד נעשה שימוש בנשק כימי על אדמת רוסיה", כתב ראב בטוויטר. שר החוץ ההולנדי סטף בלוק כינה את מעצרו של נבלני "מטריד מאוד". הוא כתב "אני קורא לממשלת רוסיה לשחרורו המיידי ולהביא לדין את האחראים לניסיון להרעיל אותו" אמר.

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן, מתח ביקורת על מוסקבה וכינה את מעצרו של הפוליטיקאי הרוסי, "לא רק פגיעה בזכויות האדם, אלא פגיעה בעם הרוסי שרוצה שקולו יישמע, יש לשחרר את מר נבלני באופן מיידי, ולעצור את האחראים למתקפה השערורייתית על חייו", כתב ג'ייק סאליבן בטוויטר.

גם שר החוץ האמריקני, היוצא מייק פומפאו, גינה את מעצרו של נבלני בהצהרה, "אנו מציינים בדאגה כבדה כי מעצרו הוא האחרון בסדרת ניסיונות להשתיק את נבלני ואנשי אופוזיציה אחרים וקולות עצמאיים הביקורתיים כלפי הרשויות הרוסיות", אמר פומפאו.

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, פרסמה ביום שני הצהרת גינוי של המעצר, וקראה לשחרורו של נבלני ואמרה כי "מעצרם של מתנגדים פוליטיים מנוגד להתחייבויותיה הבינלאומיות של רוסיה". היא קראה שוב לחקירת הרעלתו ואמרה שהנציבות "תעקוב מקרוב אחר המצב".

שר החוץ של ליטא גבריאליוס לנדסברגיס קרא לסנקציות של האיחוד האירופי על מוסקבה. "מעצרו של מנהיג האופוזיציה ונסיון ההרעלה של אלכסיי נבלני אינו מקובל לחלוטין, על האיחוד האירופי לדון בסנקציות נוספות כלפי המעורבים", אמר לנדסברגיס לסוכנות הידיעות AFP.

שר החוץ של איטליה, לואיג'י די מאיו, כינה את המעצר כ"עניין חמור ביותר" ואמר "אנו מבקשים את שחרורו המיידי, ואנו מצפים לכבד את זכויותיו", צייץ בטוויטר.

רוסיה הרעלה אלכסיי נבלני מעצר שווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד