כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הכוח החרדי נחלש

הפיצול משפיע: ימינה יורדת; הליכוד מתחזקת

על פי סקר 103fm המתפרסם הבוקר, הפיצול בין בנט לסמוטריץ' משפיע על ימינה שיורדת ל-11 מנדטים • סמוטריץ' צולח את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, כמו מפלגותיהם של גנץ וחולדאי • הליכוד עולה ל-30 מנדטים

הפיצול משפיע: ימינה יורדת; הליכוד מתחזקת
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/מארק ישראל סאלם, לע"מ

בחירות 2021 מתקרבות בצעדי ענק, וכל המפלגות מנהלות מגעים כאלה ואחרים לקראת הגשת הרשימות ב-4 בפברואר. סקר 103fm מראה את יחסי הכוחות לקראת היישורת הדרמטית. 

על הפי הסקר שהובא הבוקר (שלישי) בתוכנית 'שבע תשע' ברדיו 103fm, מפלגת הליכוד עולה ב-3 מנדטים מהסקר הקודם, ל-30 מנדטים, תקווה חדשה בראשות גדעון סער שומרת על יציבות עם 17 מנדטים.

יש עתיד של יאיר לפיד עולה במנדט אחד והופכת להיות המפלגה השלישית בגודלה עם 14 מנדטים, ימינה בראשות נפתלי בנט שהתפצלה מבצלאל סמוטריץ', יורדת ל-11 מנדטים. 
הרשימה המשותפת נשארת על 10 מנדטים, ש"ס שומרת על יציבות עם 8 מנדטים, ישראל ביתנו גם נשארת ללא שינוי עם 7 מנדטים, לעומתן, מפלגת יהדות התורה יורדת במנדט אחד, וניצבת כעת על 6 מנדטים.

'מרצ' עולה במנדט אחד, לעומת הסקר הקודם, ונמצאת על 5 מנדטים. לעומתה, מפלגת 'הישראלים' של רון חולדאי ואבי ניסנקורן יורדת במנדט אחד, ונמצאת כרגע על 4 בלבד, קרוב לאחוז החסימה. 'כחול לבן' של בני גנץ נמצאת גם היא על 4 מנדטים בלבד.

וגם: מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עוברת את אחוז החסימה, ונמצאת על 4 מנדטים. 

על פי התוצאות האלה, ימינה נמצאת כשובר שוויון בין הגושים. כאשר הגוש בראשות נתניהו, שווה 48 מנדטים, ללא ימינה, ומנגד, הגוש בראשות גדעון סער שווה 61 מנדטים, כולל הרשימה המשותפת וגם ללא ימינה. במידה וימינה מצטרפת לגוש נתניהו, הוא מגיע ל-59 מנדטים, ועדיין לא יכול להקים ממשלה.

בתוך כך מפלגות רבות לא עוברות את אחוז החסימה, כאשר המפלגה הקרובה ביותר לעבור אותו היא עוצמה יהודית עם 2.6%. מפלגת תל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון מקבלת בסקר הזה 0.3% בלבד, מפלגת העבודה עם 0.7%, ומפלגת תנופה בראשות עפר שלח מקבלת 0.2%.

הסקר נערך אמש (שני) על ידי מנחם לזר - מנהל 'פאנלס פוליטיקס'. השתתפו בו 509 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־2,967 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית היא 4.4 אחוזים.

בחירות 2021 נפתלי בנט הליכוד סקר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד