י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מפדלני"ק של פעם"

ביטאון 'דגל' נגד סמוטריץ': "לאומן מסוכן, הכיפה לא מעידה עליו דבר"

פותחים חזית: אם היה נראה כי עד עתה מערכת הבחירות שבפתח מתנהלת בעצלתיים, הבוקר מסמן בטאון תנועת 'דגל התורה' את ה'אוהב החדש' | סמוטריץ' שנראה כי בתקופה האחרונה סוחף לכיוונו לא מעט מצביעים פוטנציאלים של 'דגל' זוכה למתקפה חריפה: "מפדלניק של פעם"

ביטאון 'דגל' נגד סמוטריץ': "לאומן מסוכן, הכיפה לא מעידה עליו דבר"
סמוטריץ' \\ יתד נאמן צילום: מרים אלסטר פלאש 90

תחת הכותרת "הכר את האוהב", ביטאון המפלגה הליטאית 'יתד נאמן' תוקף הבוקר (שלישי) את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ שהקים את מפלגת 'הציונות הדתית' ונראה כי סוחף לעברו לא מעט חרדים צעירים שרואים בן עמי שמייצג גם את היהדות החרדת בפרט בכל הנוגע לאלימות המשטרה כנגד המגזר.

"הוא חבר כנסת פעיל, חביב, חייכני, סימפטי ומסביר פנים. במקרים רבים, הוא מציג רהיטות לשון בשעת מאבקים על צביונה היהודי של מדינת ישראל. עם זאת, מדובר בלאומן מסוכן שעלול להצית את כל האזור באש של נקמה", נכתב במאמר שמצטט את דבריו לאורך השנים למען העלייה להר הבית.

בעבר ניהל סמוטריץ' משבר פוליטי שכמעט ועלה לו בפיטורים מהממשלה, שדרש לפתוח את הר הבית ליהודים במהלך צום תשעה באב, ב'יתד' נכתב הבוקר, "כך מתערבים שיקולים לאומניים לתוך עניינים דתיים ומתירים עלייה למתחם שרבותינו זצוק"ל ויבדלחט"א וכן כל הרה"ר שליט"א אסרו כל דריסת רגל בו".

במאמר תוקפים עוד את חבר הכנסת סמוטריץ': "בצלאל סמוטריץ' אומנם מתייצב כדובר רהוט מול כל דבר שהוא סבור שזו יהדות, ועושה זאת בכישרון. אבל בסופו של דבר מדובר בחבר כנסת ושר לאומני שמייצג אינטרסים סקטוריאלים. שלא כמו חברו בנט, סביר להניח שברגע המבחן הוא לא יפגע בלומדי התורה ויצביע נגדם, אבל בזכות הדאגה לציבור שלו הוא כנראה ידאג גם לאחרים, החרדים, אם זה יתאים להבנתו".

סמוטריץ׳ אמר השבוע בראיון לחדשות 13, "אצלנו קודם כל לא מחלקים הוראות, הקשר קצת אחר. יש לנו הרבה ת"ח שאני בקשר אתם, בהתייעצות, בחשיבה – החלטות, בסוף אני מקבל כפוליטיקאי", את הדברים אמר בקשר לציות הנציגות החרדיות לאולי ישראל, "סמוטריץ׳ חשף את תמצית השקפת עולמו. בהתייחסו לציבור החרדי שמציית לדעת תורה של גדולי התורה", נכתב ב'יתד'.

במאמר התריעו כי סמוטריץ׳ שאמר כי הוא מקבל את ההחלטות לבד, כך בנושא העלייה להר הבית, בנושא חוק הגיור והאם לקבל את 'מתווה ניסים' שנותן הכרה ברפרומים, "אי אפשר לבטל שכר שיחה נאה בדברים שהם מלחמות על "הצביון היהודי של מדינת ישראל", אבל על ה"תחבולות" ועל ה"תעשה לך מלחמה", הוא יתייעץ ויקבל החלטות לבדו, כהודאת בעל דין".

"בשורה האחרונה, מדובר באותו מפד"לניק של פעם. עולם כמנהגו נוהג", קבעו במאמר, תוך שצוטטו דברים שאמר שר הדתות בעבר זבולון המר "נטלתי על עצמי מגבלה מסויימת של היוועצות עם הרבנים הראשיים, אך אינני מכריע לפי תכתיבם", ומציינים כי "דבר לא השתנה. המפד"ל ההיא עוד כאן, ועכשיו. מפוצלת כמו אז, מחולקת לשני ראשים על אדני הזינוק לבחירות, ועדיין כאן".

במפלגות החרדיות רואים את האהדה שזוכה בצלאל סמוטריץ׳ בציבור החרדי, בעיקר בגלל הזהות, חובש כיפה, ציציות מתנפנפות, אחד שיודע גם לתקוף את החרדים בנושאי דת, תוך שהם מנסים להבדיל את האג׳נדה החרדית מול זו המיזרוחניקית, כשהם קובעים: "אי אפשר לשפוט שר בישראל לפי הכיפה שעל ראשו", לדבריהם, "זה לא מעיד עליהם דבר".

בצלאל סמוטריץ יתד נאמן בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד