י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הרביעית במספר

קורונה: מוטציה חדשה התגלתה בגרמניה

אם חשבנו כי שבענו ממוטציות אחרי זו הבריטית, הברזילאית והדרום אפריקנית, הרי שבימים האחרונים מתקבלים דיווחים מבתי החולים בגרמניה על מוטציה חדשה נוספת שנחקרת בימים אלו

קורונה: מוטציה חדשה התגלתה בגרמניה
מעבדה. אילוסטרציה צילום: unsplash

כחודש לאחר שהתגלתה המוטציה הבריטית ומספר שבועות לאחר שהתגלתה המוטציה הדרום אפריקאית, מוטציה חדשה ולא מוכרת של קורונה זוהתה בגרמניה.

בבית חולים Garmisch-Partenkirchen, עיירת סקי בווארית התגלתה מוטציה חדשה ולא מוכרת של הנגיף - כך דיווחה ביום שני התקשורת המקומית.

על פי הדיווח, בית החולים גילה ביום שלישי שעבר תוצאות חריגות בבדיקת קורונה שהראו כי לא מדובר באחת מהמוטציות המוכרות. הדגימות נשלחו לבית החולים Charité בברלין ולא ברור מה רמת השפעתן.

נזכיר, כי למרות הסגר המקיף ונתוני ההתחסנות לקורונה משביעי הרצון, תרחיש האימים שיוצג היום לשרים חוזה כי למרות הכל נראה בישראל גל תחלואה גדול וקשה - אף יותר מהגלים האחרונים, בחודשים מרץ-אפריל.

על פי הדיווח בחדשות 12, במודל שיוצג לשרים יובא כי גם אם הקורונה תחלוף, המוטציה - שמתפשטת במהירות שיא, עלולה להתפשט בארץ ולמעשה להחליף את הנגיף הקיים וכל החולים יחלו בה.

בעקבות כך צפוי גל תחלואה קשה מאוד באביב, ייתכן ואף קשה מקודמיו. גם המודל של פרופ' ערן סגל מצביע על כך שבאמצע מרץ עלולים להיות בישראל 8,000 מאומתים ביום ו-400 חולים קשה. 

קורונה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד