י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יועצי אחיתופל

במקום כבוד ופרס נובל: טראמפ מסיים בשפל חסר תקדים \\ דעה

יש מפסיד עולמו בשעה אחת: במקום לסיים קדנציה נשיאותית בתרועת ניצחון ובהפסד של כבוד, בחר הנשיא היוצא טראמפ לעורר עליו את רוגזם של אזרחים רבים בארה"ב, עד שהפך למוקצה מחמת מיאוס גם בזירה הבינלאומית | יענקי פרבר בטור דעה

במקום כבוד ופרס נובל: טראמפ מסיים בשפל חסר תקדים \\ דעה
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא דונלד טראמפ עוזב את תפקידו עם קרוב ל-400,000 אמריקאים מתים מנגיף הקורונה, כמעט 13 מיליון מובטלים - ודירוג האשראי הנמוך ביותר מאז שנכנס לתפקיד.

בנוסף להכל הוא זוכה לתמיכה מועטה כשרק 34 אחוזים בלבד תומכים בו. הסקר נערך בין התאריכים 4 בינואר עד 15 בינואר, התקופה כוללת את פרעות הקפיטול בוושינגטון הבירה שהסתיימו במוות של ששה אנשים ביניהם שני שוטרים.

הנשיא היוצא אמור לקיים ביום רביעי טקס פרידה בבסיס הצבאי במרילנד. לאחר מכן הוא יעזוב את הבירה וושינגטון במטוס אייר פורס 1, ויעבור לאתר הנופש שלו מאר-א-לאגו בפלורידה לפני שיושבע יורשו.

טראמפ היה יכול לקנות את עולמו אם לא היה מקשיב ליועצי אחיתופל שלו, והיה מקבל את תוצאות הבחירות שהתקיימו ב-3 לנובמבר 2020, ביידן ניצח את טראמפ עם כמעט שמונה מיליון קולות, כך שגם אם היו זיופים גדולים, הסבירות כי 8 מיליון קולות זוייפו היא בלתי מתקבלת על הדעת, בכל בחירות יש זיופים, אבל בשנת 2021 אי אפשר לזייף כמות כה גדולה של קולות בלי להיתפס.

טראמפ היה יכול לקנות את עולמו אם היה מקבל את ההפסד, טראמפ היה צריך להזמין אחרי הבחירות את ג'ו ביידן ולומר לו כך: "ניצחת, אני הפסדתי, אחזור להתמודד ב-2024, בינתיים תקבל מהממשל שלי את כל הסיוע הדרוש לקראת השבעתך לנשיאות". טראמפ כאמור הקשיב לפנטזיות ובדיות של יועציו וחבר מרעיו, והסוף ידוע.

בנוסף טראמפ היה צריך לקרוא לתומכיו הרבים ברחבי ארצות הברית לקבל את תוצאות הבחירות, ולומר לכל תומכיו: "אמריקה חשובה יותר מכל אדם כזה או אחר, אמריקה היא שלנו, ואנחנו נשמור עליה, אני לא הולך לשום מקום, אני כאן איתכם, ונחזור בשנת 2024".

אם טראמפ היה עושה זאת, הוא היה מקבל פרס נובל לשלום, והיה מוזמן לכל אירוע עולמי, והיה מתקבל בכבוד גדול בכל מקום שמרני או בכל מדינה בה היה מבקר בדומה לכבוד שמקבל הנשיא לשעבר ברק אובמה מהשמאל העולמי.

אך טראמפ היום מוקצה גם אצל הימין העולמי, אף אחד לא רוצה להתקרב אליו, טראמפ הפך למצורע, בארצות הברית אנשיו מוקעים וקריאות לא להעסיק אותם בעבודה נשמעים בכל מקום אפשרי. טראמפ עשה דברים גדולים לישראל, העברת השגרירות, הכרה ברמת הגולן, ביטול הסכם הגרעין עם איראן, תמיכה בישראל במוסדות האו"ם בצורה חסרת תקדים, והסכמי שלום עם ארבע מדינות מוסלמיות. ומה יזכרו מטראמפ? את פרעות הקפיטול בוושינגטון הבירה.

דונאלד טראמפ ג'ו ביידן בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד