י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התפשטות המוטציה

מנהל המחלקה מזהיר: "נשים בהריון בסיכון למחלה קשה"

בימים האחרונים דווח על לא מעט מקרים של נשים בהריון שנדבקו בנגיף הקורונה והגיעו לכלל סכנה | הבוקר, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן, פרופ׳ אורן צמחוני, מתייחס לנושא ומזהיר מפני השלכות קשות ומרחיקות לכת

מנהל המחלקה מזהיר: "נשים בהריון בסיכון למחלה קשה"
חדר ניתוח טיפול נמרץ. אילוסטרציה צילום: unsplash

פרופ׳ אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן התייחס הבוקר (שלישי) לעובדה שיותר ויותר נשים בהריון מגיעות למצב קשה בשל הקורונה ואמר כי "בגלל העלייה המשמעותית בגל הזה בכמות החולים, אנחנו רואים יותר נשים צעירות בהריון שנדבקות במחלה. כבר דווח ונצפה שנשים בטרימסטר שלישי להריון הן בסיכון למחלה קשה וצורך בהנשמה כתוצאה מהידבקות בנגיף זה, כפי שתואר גם לגבי נגיפים אחרים".

פרופסור צמחוני הוסיף כי "בכל הנוגע לנשים בהריון, יש לעבור מאפשר לחסן ל-צריך לחסן. אין מרכיב בחיסון שאנו צופים שישפיע לשלילה על האם או העובר, אבל אנחנו יודעים בוודאות מה ההשלכות המשמעותיות של המחלה על נשים בהריון".

לדבריו, "אם לא נגיע במהירות למעל 90% חיסון באוכלוסיה בסיכון, נגיע לגל רביעי. בשבועות הקרובים המוטציה הבריטית תהפוך להיות הוריאנט הדומיננטי באוכלוסייה בישראל".

הוא הוסיף ואמר כי "חייבים להיות יותר פרואקטיבים במאמץ החיסון. למוטציה הבריטית יש השפעה על מקדם ה-R וקצב ההידבקות בה גבוה יותר. כבר כיום, מסתמן שכ-40% מחולי הקורונה הם עם המוטציה הבריטית, והנתונים רק יעלו".

נזכיר כי דו"ח חוקרי האוניברסיטה העברית שיוצג היום לשרים חוזה התפרצות משמעותית נוספת בחודשים מרץ-אפריל. גם הם צופים שהוריאנט הבריטי יהפוך להיות הנגיף הדומיננטי בישראל.

טיפול נמרץ הריון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד