י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יממה אחרונה עם טראמפ

נתניהו מעוניין להסדיר את היישובים עוד היום; גנץ מתנגד

שבועיים לאחר הקמת מאהל המחאה והכרזת שביתת הרעב על ידי פעילי ההתיישבות הצעירה, ושבוע לאחר התמוטטותו של איתי זר אחד מראשי המחאה, ויממה לפני כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן, החליט בנימין נתניהו להעלות לאישור את הסדרת היישובים, ומעורר סערה

 נתניהו מעוניין להסדיר את היישובים עוד היום; גנץ מתנגד
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל פלאש 90

יממה אחרונה לפני תום עידן שלטונו של דונלד טראמפ ותחילת עידן ביידן בבית הלבן, ראש ממשלת הימין בנימין נתניהו נכנס ללחץ. על פי הדיווח של ברק רביד, נתניהו דוחף ביום האחרון להעלות בישיבת הממשלה שתתכנס היום (שלישי) בצהריים ושאמורה לעסוק בנושא נגיף הקורונה את הסדרת היישובים.

בסביבת נתניהו טענו כי שר הביטחון והמשפטים בני גנץ הביע הסכמה עקרונית למהלך, מנגד במשרד הביטחון הכחישו את הדברים, כמו כך הובעה התנגדות למהלכים רגישים אלו גם במשרדי המשפטים והחוץ.

עוד דיווח רביד כי במשרד המשפטים מזהירים מפני ההשלכות של מהלך כזה על ההחלטה בעניין החקירה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ובכירים במשרד החוץ מתנגדים גם הם למהלך וטוענים כי מהלך חפוז כזה יום לפני השבעת ג'ו ביידן לנשיאות ייתפס כמחטף ישראלי וכהתרסה כלפי הנשיא חדש.

ההחלטה אותה מנסה נתניהו לקדם אומרת כי יוכשרו 5 מאחזים בלתי חוקיים בגדה – עשהאל, אביגיל, אבנת, קדם ערבה ומצוקי דרגות – והם יוכרזו כהתנחלויות חדשות. חלק אחר בהצעת ההחלטה מנחה את המנהל האזרחי להסדיר עשרות מאחזים אחרים בתקופה הקרובה בלי שיהיה צורך בהחלטת ממשלה נוספת בעניינם.

על פי הדיווחים היועץ המשפטי לממשלה אביחי  מנדלבליט לא שלל את ההעלאת ההחלטה לאישור, למרות אי שביעות הרצון במשרד המשפטים.

מנגד ראש הממשלה החליפי שר המשפטים ושר הביטחון גנץ החליט הבוקר כי לא יאשר העלאה של נושא ההסדרה לסדר היום: "בישיבת הממשלה היום לא תעלה שום הצעה חסרת אחריות מדינית, בתקופה כה רגישה".

יצוין, כי במפלגתו של גנץ סערו לא אחת הרוחות בנושא ההסדרה, כאשר אסף זמיר התקוטט פומבית עם עומר ינקלביץ' בנושא, בטענה שכחול לבן איננה מפלגה של ההתנחלויות.

כזכור, לפני כשבועיים החלו בהתיישבות הצעירה בשביתת רעב של הפעילים במאהל בירושלים עד שתאושר החלטת הממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה.

בשבוע שעבר התמוטט איתי זר אחד מראשי ההתיישבות הצעירה, ולמרות זאת הוא אמר כי הוא מתעקש להמשיך ולשבות רעב עד שתוסדר ההתיישבות הצעירה, "למה 20 שנה לא יכולים לתת לנו חשמל ומים ואמצעי ביטחון" תקף זר.

 

הסדרה התיישבות בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד