ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נושמים "לרווחה"

נתונים מדאיגים: אחד מכל חמישה אנשים סובל מחרדה בקורונה

מחקר של אוניברסיטת תל אביב מגלה כי מאז התפרצות נגיף הקורונה חלה החרפה משמעותית בתסמיני דיכאון וחרדה באוכלוסיה • כדי לסייע לכם להתגבר על כל הקשיים, חברת "לרווחה" מעמידה לשירות הציבור מומחים בעלי ניסיון, שיסייעו לכם בכל התהליך עד השגת הכסף המגיע לכם

נתונים מדאיגים: אחד מכל חמישה אנשים סובל מחרדה בקורונה
אל תטבע, יש מי שיעזור לך צילום: unsplash

אנשי מקצוע רבים מתריעים על הנזק הנפשי הנלווה לנגיף הקורונה. הבידוד החברתי, החרדה מהנגיף, מעוררות בעיות נפשיות. לעיתים אף מחדשות בעיות באנשים שהיו בריאים עד לפני תקופת הקורונה.

מחקר של אוניברסיטת תל אביב (בהובלת ד"ר ברוריה עדיני) מגלה כי מאז התפרצות נגיף הקורונה חלה החרפה משמעותית בתסמיני דיכאון וחרדה באוכלוסיה. מהמחקר עולה כי בעיצומו של הגל השני כמעט כל אדם שלישי (30%) בישראל סבל מתסמיני חרדה או חרדה כבוהה מאד. כמו כן נמצא שאחד מכל חמישה אנשים (20%) בישראל סבל מרמת דיכאון גבוהה או גבוהה מאד. לשם השוואה, בשנת 2018 רק 9% מהאוכלסייה דיווחו על רמת דיכאון גבוהה.

גם באתר גלובס דווח על מחקר בארה"ב המראה כי 22-35% חווים בימים אלו דיכאון בעקבות משבר הקורונה.

הבשורה הטובה

עד שהדיכאון והחרדות יעברו, המוסד לביטוח לאומי משלם "קצבת נכות כללית" לסובלים מדיכאון וחרדות, קצבה זו יכולה להגיע עד כ 6400 ₪ לחודש. כמו כן הסובלים מדיכאון עשויים להיות זכאים לפנסיית נכות, אובדן כושר עבודה, ופטור ממס.

מהו בדיוק דיכאון?

דיכאון הוא הפרעת מצב רוח המלווה בתחושות של עצבות, חוסר הנאה, אי שקט, ייאוש ועוד, לצד פגיעה בתפקוד היומיומי. הדיכאון עשוי להיות מצב נפשי ממושך, או להופיע באופן מחזורי, כאשר ישנן הפוגות בין האפיזודות הדיכאוניות.

ישנם ביטויים שונים לדיכאון, ביניהם: הפרעות שינה ותיאבון, רגזנות, ירידה בריכוז ובזיכרון, תחושת חוסר ערך עצמי או אשמה, חרדה, חוסר מרץ, מחשבות על מוות, רצון לאובדנות, ועוד.

כיצד ניתן לקבל את הקצבה?

בגדול צריך לפנות לביטוח לאומי ולקבל את הכסף, אך כפי שאתם משערים זה ממש לא פשוט, תהליך התביעה מול גופי הביטוח מורכב מאוד, ולכן קשיי הבירוקרטיה השונים וחוסר בידע ובמשאבים, גורמים לחלק מהאנשים להרים ידיים ולוותר על הזכויות המגיעות להם בצדק.

קשיי הבירוקרטיה מול המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח נובעים מרגולציה וחוקים שונים. הם כוללים בין היתר מילוי טפסים, הגשת מסמכים מסוגים שונים, ודרישת התייצבות בפני וועדה הבוחנת את המקרה בקפדנות יתרה. מובן שכל טעות, ולו הקטנה, בתהליך זה עלולה לגרוע מסכום הפיצוי או הקצבה, או אפילו להפסידו לחלוטין.

כדי לסייע לכם להתגבר על כל הקשיים, חברת "לרווחה" מעמידה לשירות הציבור מומחים בעלי ניסיון, שיסייעו לכם בכל התהליך עד השגת הכסף המגיע לכם.

הצוות המנוסה והמקצועי של "לרווחה" רואה אתכם כבני אדם ולא כעוד ערימת טפסים. הוא לומד את המצב הרפואי שלכם עד לפרטי פרטים, כדי להתחיל את התהליך בצורה מסודרת ומקצועית, ממשיך ללוות ולהדריך אתכם לוועדות הרפואיות, דואג שתקבלו את מלוא הפיצוי המגיע לכם, ומוודא שתקבלו אותו בקלות ובמהירות מכל הגופים כביטוח לאומי, מס הכנסה, חברות הביטוח וקרנות הפנסיה.

בחברת "לרווחה" בדיקת זכאות ופתיחת תיק הן ללא תשלום.

חייגו: 072-395-2211 ונחזור אליכם עם כל הפרטים

ניתן גם למלא את הטופס הבא, ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים>>

דיכאון חרדה זכויות רפואיות מימוש זכויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד