י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המרוץ מתחמם

לקראת הבחירות: ‏מצרים וירדן לוחצות על פת"ח לאחד שורות

ראשי המודיעין של מצרים וירדן הגיעו לביקור בזק ברמאללה וקראו לאבו מאזן לאחד את שורות הפת"ח עוד לפני הבחירות לפרלמנט, ולוודא ‏שפת"ח רץ ברשימה אחת וללא פיצולים. "הפת"ח צריך להיכנס לבחירות חזק ומלוכד", אמרו השניים לאבו מאזן בפגישה עמו במוקטעה

לקראת הבחירות: ‏מצרים וירדן לוחצות על פת"ח לאחד שורות
אבו מאזן צילום: פלאש 90

מצרים וירדן לוחצות על אבו מאזן לאחד את שורות הפת"ח לפני הבחירות בשטחים, כדי שהפת"ח יגיע מוכן להתמודדות מול החמאס.

על פי הדיווח ב'כאן 11', ראשי המודיעין של מצרים וירדן הגיעו שלשום (ראשון) לביקור בזק ברמאללה קראו לאבו מאזן לאחד את שורות הפת"ח עוד לפני הבחירות לפרלמנט, ולוודא ‏שפת"ח רץ ברשימה אחת וללא פיצולים. "הפת"ח צריך להיכנס לבחירות חזק ומלוכד", אמרו השניים לאבו מאזן בפגישה עמו במוקטעה, בנוכחות ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג'.

מקורות פלסטינים מסרו ל'כאן חדשות' כי ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ועמיתו הירדני אחמד חוסני לא העלו בפניו דרישה, ‏לשלב את יריבו הגולה מוחמד דחלאן ברשימת הפת"ח בבחירות לפרלמנט. אחד המקורות מסר לגל ברגר, כי הירדנים חוששים מאפשרות שחמאס ירשום הישגים בבחירות אלו.

עוד נודע כי השניים התרשמו שאבו מאזן רציני בכוונתו להתקדם לעבר בחירות חדשות בחודשים הקרובים, ושחשוב לו להגיע לתהליך מדיני עם ישראל, ‏כשהוא שולט בכל הזירה הפלסטינית".

מקורות יודעי דבר הוסיפו והעריכו כי אבו מאזן לא יעצור בשלב הבחירות לפרלמנט במאי אלא ימשיך לשלב הבחירות לנשיאות בסוף יולי, ובלבד שחמאס יאפשר לקיים בחירות בעזה, ישראל תאפשר לקיים בחירות במזרח ירושלים והממשל החדש של ביידן ייתן את ברכת הדרך לתהליך.

הרשות הפלסטינית אבו מאזן פתח חמאס ירדן מצריים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד