י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסתמן רוב להארכת הסגר

משרד הבריאות לשרי הממשלה: חשש ממוטציה שתהיה עמידה לחיסון

בשעה זו מכונסים שרי הממשלה לישיבת ממשלה שדנה בהארכת הסגר בעוד עשרה ימים בעקבות התחלואה הגבוהה ברחבי הארץ על-אך הסגר הממושך. אנשי משרד הבריאות העלו בפני השרים את החשש הכבד מייבוא מוטציה לארץ שתהיה עמידה בפני החיסון | צפוי רוב להמשך הסגר

משרד הבריאות לשרי הממשלה: חשש ממוטציה שתהיה עמידה לחיסון
גנץ ונתניהו בישיבת הממשלה, בעבר צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

שרי הממשלה מכונסים בשעה זו (שלישי) לישיבת ממשלה כשבמרכזה ידונו השרים בהארכת הסגר בעוד עשרה ימים, לצד הגבלות על הטסים, כשהם מציגים חידוש, כי כל מי שיכנס לארץ יהיה חייב להציג בדיקת קורונה שלילית.

בישיבת הממשלה מסתמן רוב להארכת הסגר בעשרה ימים, כשבפועל הסגר שקיים כבר מעל שבוע וחצי, לא נמצא יעיל מספיק כדי להסיר את הסגר ולהמשיך בשיגרה, כשהתחלואה עדיין גבוהה מאוד.

בהצעת מחליטים שהובאה בפני שרי הממשלה, מתריעים אנשי משרד הבריאות על חשש למוטציה שתבוא לארץ ותהיה עמידה מול החיסון, "התופעה של הווריאנטים מעידה על סיכון ליבוא ונראנטים עם שיעורי הדבקה גבוהים בהרבה מהמוכר לנו עד עתה, וחמור מכך, חשש להכנסת זן עם יכולת הדבקה מוגברת שהוא גם עמיד לחיסון", נכתב.

שרי הממשלה צפויים לאשר תקנת הגבלות על הטסים, כשלראשונה כל מי שיכנס לישראל יאלץ להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה בתוך 72 שעות קודם הטיסה, לצד הגבלות נוספות.

הערכה היא כי במרכז הדיון יעלו שרי כחול לבן את הדרישה להגביר את האכיפה בריכוזים החרדים, זאת ברקע התיעוד שעורר סערה גדולה מפיזור חתונות חסידות דאראג אמש בבני ברק, ולאחר שבני גנץ הודיע כי כתנאי לתמיכה בהארכת הסגר, ידרשו שרי כחול לבן העלאת הקנסות כפי שהוצע לפני כחודשיים וירד מסדר היום בלחץ החרדים.

ראש השממלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "מדינות רבות באירופה מאריכות את הסגר עד מרץ ואפילו עד אפריל. אנחנו צריכים להחליט מיד על הארכת הסגר - אם נפתח זה יעלה לנו בחיי אדם".

נתניהו התייחס לתיעוד שהגיע אמש משמחת בית דאראג בבני ברק ואמר כי "החתונה שנערכה אתמול זה ממש שפיכות דמים. חייבים להישמע להנחיות".

קורונה משרד הבריאות סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד