י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"עת סכנה ממש"

גפני שובר שתיקה: "גדולי ישראל הורו לסגור תלמודי תורה"

לאחר שנשמעו אמש טענות רבות על כך שראשי יהדות התורה אינם מוחים על הפרת ההנחיות ואינם פוצים פה בנושא, מפרסם היום ח"כ משה גפני סרטון בו הוא מזהיר מפני התחלואה הגבוהה וקורא באופן נחרץ לשמור על ההנחיות | יו"ר דגל התורה ביקש מקופות החולים לחסן בהקדם נשים הרות

גפני שובר שתיקה: "גדולי ישראל הורו לסגור תלמודי תורה"
ח"כ משה גפני צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שמיעט לעסוק בנושא הקורונה, גם בשל מצבו הרפואי בתקופה האחרונה, יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני קורא היום (שלישי) מהציבור להקפיד על הנחיות ומתריע מהסכנה של התחלואה שנוסקת בציבור החרדי. בנוסף, גפני שם סוף לשמועות ומבהיר כי גדולי ישראל הורו לסגור את תלמודי התורה.

חבר הכנסת משה גפני שיגר סרטון מיוחד בו אמר: "אני לא זוכר מצב שגדולי התורה הורו לסגור תלמודי תורה כמו עכשיו", זאת בהתייחסו לסימני ההשאלה האם יש לפתוח את תלמודי התורה, ולטענה כי אין הוראה ברורה בנושא מגדולי הדור.

"הציבור צריך להבין שאנחנו במצב של פיקוח נפש ממש", מוסיף גפני שמציין כי "נשים בהריון קשישים וחולים רבים נמצאים במצב קשה, המציאות מחייבת את כולם ללא יוצא מן הכלל לשמור על ההנחיות, ללכת להתחסן ולהישמר, זהו עת של סכנה ממש".

בנוסף, במהלך ישיבת הממשלה פנה השר בני גנץ אל ראשי הסיעות החרדיות וביקש מהם לאשר לראש הממשלה לבצע אכיפה נוקשה במגזר החרדי: "דרעי ליצמן, גפני - אני יודע שהרוב המוחלט של החרדים לא מפרים את הסגר, אבל אלו שכן - מסכנים את כולם. בבקשה תאשרו לביבי להחיל אכיפה שוויונית גם בערים החרדיות - זה פיקוח נפש".

מוקדם יותר מסרו מלשכתו של גפני כי הוא שוחח עם מנהלי קופות החולים המובילות בארץ ודרש מהם בעקבות המקרים הרבים של נשים בהריון שנדבקו בקורונה והגיעו למצב של פיקוח נפש, להקדים ולחסן את הנשים בהריון ללא יוצא מן הכלל. נודע כי של גפני בקשתו נענתה בחיוב.

משה גפני קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד