י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא מעודכנת בכללים

המתמודדת לראשות הבית היהודי: "מצביעים ב-2 פתקים"

המועמדת חגית משה, הסבירה אתמול כי כמו בזירה המוניציפאלית כך גם בזירה הארצית היא לא מבינה מה הבעיה, ניתן להצביע בשני פתקים. "כולנו מבינים שמצביעים בשני פתקים. מי שרוצה יתמוך בביבי לראשות הממשלה. מי שרוצה לתמוך בבנט יצביע בנט לראשות הממשלה"

המתמודדת לראשות הבית היהודי: "מצביעים ב-2 פתקים"
בנימין נתניהו לוחץ את ידו של נפתלי בנט בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעוד מפלגת 'הבית היהודי' לא עוברת את אחוז החסימה לבדה, היא מעוררת עניין לפחות עד הערב (שלישי) בחצות, כאשר ראש בראש יתמודדו על ההנהגה - מנכ"ל המפלגה ניר אורבך מול חגית משה סגנית ראש עיריית ירושלים מטעם המפלגה. האחרונה אף זוכה לתמיכתו של הרב דרוקמן.

כתב התאגיד עקיבא נוביק חשף הצהריים הקלטה של המועמדת חגית משה, אתמול במפגש ב'זום' בו היא מסבירה כי כמו בזירה המוניציפאלית כך גם בזירה הארצית היא לא מבינה מה הבעיה עם התמיכה בביבי, "כולנו מבינים שמצביעים בשני פתקים. מי שרוצה יתמוך בביבי לראשות הממשלה. מי שרוצה לתמוך בבנט יצביע בנט לראשות הממשלה. יש שני פתקים".

המוזר הוא כי חיפוש מהיר בגוגל, או צעידה לקלפי להצבעה בבחירות התכופות לזירה הארצית - לא זו המוניציפאלית, בה היא מכהנת כיום כסגניתו של ראש עיריית ירושלים, הייתה מגלה לה את העובדה כי מ-2001 שיטת ההצבעה בבחירות בישראל היא בפתק אחד.

יצוין, כי אחוזי הצבעה בבחירות לראשות הבית היהודי, נכון לשעה 17:30 - 54 אחוזים, ועל פי ההערכות סיכוייה של חגית משה לנצח את ניר אורבך לא רעים בכלל.

קצת היסטוריה: בשנת 1992 נקבע כי בישראל תונהג שיטת בחירות כפולה: כלומר בחירה ישירה לראשות הממשלה ובחירות למפלגה בכנסת בשיטת הבחירות היחסית, וכך נבחר בנימין נתניהו בקדנציה הראשונה ב-1996, כמו גם אהוד ברק ב-1999.

לאחר שברק התפטר בסוף שנת 2000, התקיימו בחירות מיוחדות לראשות הממשלה בלבד, בהן כזכור נבחר אריאל שרון תוך שהרכב הכנסת נותר על כנו, והמחוקק הישראלי הבין כי השיטה אינה נכונה, המפלגות הקטנות התרבו והשסעים בעם גדלו במקביל, ובשנת 2001 חזרו הבחירות הארציות לשיטת ההצבעה בפתק אחד.

חגית משה ניר אורבך הבית היהודי פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד