י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בשל התחלואה הגוברת

הסגר הוארך בעשרה ימים; השבים מחו"ל יחויבו בבדיקת קורונה

בתום ישיבת הממשלה אישרו השרים כמעט פה אחד להאריך את הסגר הקיים בעשרה ימים נוספים • בנוסף, נוסע שנכנס לישראל יחוייב לעשות בדיקת קורונה 72 שעות לפני ההמראה • במהלך הישיבה תקף דרעי את המסיתים נגד החרדים, כשהוא מכוון את דבריו גם כלפי חברי 'כחול לבן'

הסגר הוארך בעשרה ימים; השבים מחו"ל יחויבו בבדיקת קורונה
אכיפת המשטרה בצפון צילום: דוד כהן, פלאש 90

בתום ישיבת הממשלה אישרו השרים את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו והסגר הקיים יוארך ב-10 ימים נוספים (עד 31.1 בחצות). כמו כן הממשלה אישרה תקנות תעופה שמחייבות כל נוסע שנכנס לישראל לעשות בדיקת קורונה 72 שעות לפני המראתו לארץ. ההצעה עברה כמעט פה אחד, מלבד השר אקוניס שהתנגד ולא השתתף בהצבעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "מדינות רבות באירופה מאריכות את הסגר עד מרץ ואפילו עד אפריל. אנחנו צריכים להחליט מיד על הארכת הסגר - אם נפתח זה יעלה לנו בחיי אדם".

נתניהו התייחס לתיעוד שהגיע אמש משמחת בית דאראג בבני ברק ואמר כי "החתונה שנערכה אתמול זה ממש שפיכות דמים. חייבים להישמע להנחיות". השר דרעי ציין כי "גם אני לא אהבתי את מראות החתונות אתמול בבני ברק ופרסמתי אמש הודעה תקיפה נגד הפרות הנחיות משרד הבריאות. טענתי כי מדובר בחילול השם וקראתי להפסיק מיד את ההפרות שגורמות למוות ועליית התחלואה".

במהלך הישיבה הוצגה לשרים תחזית קודרת של חוקרי האוניברסיטה העברית לפיה צפוי גל תחלואה רביעי - עוצמתי במיוחד - בחודשים מרץ-אפריל בעקבות המוטציה הבריטית. לדברי החוקרים, גל התחלואה החדש יורכב מחולים שיחלו רק במוטציה שעשויה להחליף את הנגיף הקיים.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יצא במתקפה במהלך הישיבה כנגד מי שתוקף ומסית את הציבור החרדי, כשהוא מכוון את דבריו גם כלפי חברי הממשלה מ'כחול לבן'. "ההסתה נגד החרדים שוברת שיאים בימים האחרונים ולצערי לא מדובר רק בחברי אופוזיציה, אלא גם באנשים שיושבים כאן בישיבת הממשלה", פתח דרעי בהתייחסו ל'כחול לבן' והמליץ להם להתחבר לישראל ביתנו לקראת הבחירות.

לדברי יו"ר ש"ס דרעי בממשלה, "רוב הציבור החרדי מקפיד הקפדה גדולה על כל הנחיות משרד הבריאות. יש תחלואה גבוהה במגזר החרדים כי בכל בית אב יש בממוצע 8,7 חולים כי המשפחות גדולות. במשפחות במגזר הכללי המספר נמוך בהרבה. אם תבדקו את מספר החולים לפי משפחות אב תראו שאחוזי התחלואה נמוכים בהרבה".

"עוד דבר", אמר דרעי, "היום היו למעלה מעשרת אלפים חולים. גם ללא החולים החרדיים היינו נמצאים במספרים גבוהים שהיו מחייבים את המשך הסגר. אז מדוע לטעון שכל המדינה נכנסת לסגר בגלל החרדים? זה שקר ועוול נוראי. שמעתי גם שמפרסמים שאחוזי החיסונים ביישובים החרדים נמוכים ביחס לשאר היישובים. קחו למשל ערים כמו מודיעין עילית וביתר עילית, יש שם בעיקר אוכלוסיה צעירה שטרם הגיעה זמנה להתחסן".

לשרי 'כחול לבן' אמר דרעי: "שומע את המתקפות שלכם על החרדים, אני מציע לכם להתאחד עם ליברמן זה הכי מתאים לכם".

קורונה סגר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד