י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות המוטציה

מסתמן: סגר רביעי יוכרז בעוד חודשיים

פרויקטור הקורונה נחמן אש טען היום כי אם לא תהיה יציאה מהסגר באופן איטי והדרגתי עלולים להגיע לסגר רביעי בחודש מרץ • במידה וכך יהיה, עלולה להיות לכך השפעה על הבחירות

מסתמן: סגר רביעי יוכרז בעוד חודשיים
אכיפת הסגר בירושלים צילום: Nati Shohat/FLASH90

במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה היום (שלישי) פרויקטור הקורונה נחמן אש הציג לשרים תחזית קודרת לפיה ככל הנראה המצב יחייב סגר רביעי בחודשים מרץ-אפריל, זאת במידה ולא תהיה יציאה מהסגר באופן איטי והדרגתי.

על פי הנתונים שהציג אש, ההערכה היא  שבשבועות הקרובים הזן הבריטי יהיה הזן הדומיננטי בישראל, מה שעלול לגרום להתפשטות יתר של הנגיף ולגל תחלואה נוסף. כדי לא להגיע למצב זה היציאה מן הסגר הנוכחי צריכה להיות איטית, אומרים גורמים במשרד הבריאות - כך דווח בכאן חדשות.

על פי הדיווח, במשרד הבריאות מציינים כי השבוע הקרוב יהיה שבוע קריטי מבחינת נתוני התחלואה, ובמשרד הבריאות מקווים לראות התחלה של השפעת החיסונים על התחלואה.

עוד דווח, כי במידה ואכן יהיה סגר רביעי במארס, עלולה להיות לכך השפעה על הבחירות, וועדת הבחירות תצטרך לדון עם משרד הבריאות בהחרגות מהסגר. גורם בוועדת הבחירות אמר לכאן חדשות: אם הממשלה לא תחריג את כל עובדינו מהסגר - לא נוכל לקיים בחירות. הממשלה תצטרך להתיר יציאה מהבית להצבעה והפעלת תחבורה ציבורית.

מוקדם יותר היום, בתום ישיבת הממשלה אישרו השרים את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו והסגר הקיים יוארך ב-10 ימים נוספים (עד 31.1 בחצות). כמו כן הממשלה אישרה תקנות תעופה שמחייבות כל נוסע שנכנס לישראל לעשות בדיקת קורונה 72 שעות לפני המראתו לארץ. ההצעה עברה כמעט פה אחד, מלבד השר אקוניס שהתנגד ולא השתתף בהצבעה.

קורונה סגר בחירות נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד