י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שיא שלילי

מנהלת ביה"ח: אסור שאנשים יחשבו שהמגפה מאחורינו

בצל השיא במספר החולים שנשבר הערב, עם לא פחות מ-10,051 חולים חדשים שהצטרפו רק היום לסטטיסטיקה הנוראית, גם בבית החולים קפלן רשמו היום שיא שלילי. כאשר בנוסף לעשרות חולי קורונה המאושפזים אצלם, נשלחו אליהם חולים נוספים מירושלים, בעקבות ויסות העומס בבירה

מחלקת קורונה בשערי צדק
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שבוע וחצי לתוך הסגר, ובצל אישור הארכת הסגר בעשרה ימים נוספים, ונגיף הקורונה ממשיך לשבור שיאים.

בצל השיא במספר החולים שנשבר הערב (שלישי) עם לא פחות מ-10,051 חולים חדשים שהצטרפו רק היום לסטטיסטיקה הנוראית, גם בבית החולים קפלן רשמו היום שיא שלילי.

הנהלת בית החולים הודיעה היום כי מאושפזים אצלם נכון להיום לא פחות מ-80 חולי קורונה, מתוכם 7 במצב קריטי ו-40 במצב קשה - שיא שלילי אישי מתחילת המגיפה.

בהודעת בית החולים צוין, כי בשל העומס בבתי החולים בירושלים, נעשה ויסות של חולים משם אל המרכז הרפואי קפלן.

בנוסף לזה ניכר עומס משמעותי במחלקות הפנימיות שממשיכות עבודה כרגיל, ואף נדרשו לפתיחת מחלקה פנימית נוספת. לאור כל אלה, נדרשנו גם לרדת בפעילות האלקטיבית, ואנחנו עושים מאמצים לשמור על האיכות הרפואית, אבל אין ספק שזה קשה מאוד ויש לעומס השפעה ניכרת על הצוות.

מנכ"לית בית החולים ד"ר שרית אבישי-אלינר אמרה עם פרסום נתוני החולים: "אנחנו רואים סממנים של שחיקה משמעותית בקרב הצוותים ועומס בגלל שאנשי צוות רבים נמצאים בבידוד. קצב העליה בתחלואה בגל הנוכחי הרבה יותר מהיר, ואנחנו רואים יותר תחלואה קשה באנשים צעירים, חלקם ללא מחלות רקע".

"אסור שהחיסונים יגרמו לאנשים לחשוב שהמגיפה מאחורינו - האפקט שלהם עוד לא מורגש בבתי החולים! אני קוראת לציבור להתחסן, ובמקביל להמשיך לשמור על ההנחיות והסגר" אמרה אלינר לסיום.

בית חולים קפלן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד