י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הנשיא האוהד ביותר את ישראל

טראמפ בנאום הפרידה: "מתפללים להצלחת הממשל החדש"

בתום ארבע שנות קדנציה רצופת טלטלות וסערות, נשא דונלד טראמפ נאום פרידה לאומה והבטיח "התנועה שהקמנו רק בתחילת דרכה". במשך כ-20 דקות הוא מנה את הישגיו הרבים; "אני הנשיא הראשון שלא פתח במלחמה חדשה מזה כמה עשורים, והבאתי ארבעה הסכמי שלום" • צפו בנאום המלא

טראמפ בנאום הפרידה: "מתפללים להצלחת הממשל החדש"
דונלד טראמפ בנאום פרידה מהנשיאות צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ מסיים היום (רביעי) את תפקידו, בתום קדנציה רוויות טלטלות וסערות, תוך שהוא צולח שני ניסיונות הדחה.

בנאום פרידה שנשא לאומנה האמריקנית אמר, "עכשיו שאני מתכונן להעביר את השלטון לממשל חדש, אני רוצה שתדעו שהתנועה שהקמנו רק בתחילת דרכה. אני הנשיא הראשון שלא פתח במלחמה חדשה מזה כמה עשורים, והבאתי ארבעה הסכמי שלום".

כן אמר הנשיא היוצא, "אנחנו מתפללים להצלחת הממשל החדש, השבוע אנחנו משביעים ממשל חדש ומתפללים להצלחת הממשל בשמירה על ביטחונה ועל שגשוגה של אמריקה".

לדבריו, "העולם מעריך אותנו שוב, אל תאבדו את ההערכה הזאת, אנחנו עמדנו למען אמריקה, ופרשנו מהסכמים מוטים שלא שירתו אותנו מעולם, ועכשיו נאט"ו תשלם מאות מיליארדי דולר יותר, אנחנו שילמנו את הנטל של העולם ועכשיו העולם משלם לנו, אנחנו בנינו מחדש את הצבא האמריקני".

הנשיא המשיך ומנה את השיגיו בנאום שנמשך 19 דקות ו-48 שניות: "חידשנו את הבריתות שלנו ועמדנו נגד סין, הרסנו את הח'ליפות של דאעש, עמדנו נגד המשטר האיראני המדכא והרגנו את הטרוריסט מספר אחד קאסם סוליאמני, הכרנו בירושלים כבירת ישראל והכרנו בריבונות הישראלית על רמת הגולן, השגנו הסכמים היסטוריים במזרח התיכון, אף אחד לא האמין שזה יכול לקרות, הסכמי אברהם פתחו את הפתח להרמוניה ושלום, שחר של מזרח תיכון חדש, אני הנשיא הראשון שלא פתח במלחמה חדשה מזה כמה עשורים".

גם סגן הנשיא מייק פנס פרסם הודעת פרידה ללא אזכור שמו של הנשיא טראמפ: "תודה על הזכות לשרת כסגן נשיא שלכם בארבע השנים האחרונות, זה היה הכבוד הגדול ביותר של חיי, בשם הגברת השנייה הנפלאה שלנו קארן פנס וכל משפחתנו, תודה לכם ושאלוקים יברך את אמריקה".

עם זאת יצוין כי הנשיא היוצא טראמפ כן הזכיר את מייק פנס ורעייתו קארן והודה להם על ארבע שנים בתפקידיהם, לצד הודיה לאנשים הקרובים לו שסייעו לו בשנות הקדנציה הסוערות, כמו רעייתו הגברת הראשונה מלאניה ובתו איוונקה.

דונלד טראמפ נשיא ארצות הברית משא פרידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד