י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כמה החלימו וכמה נפטרו

ארגון החסד החרדי חושף את המספרים מאחורי האשפוזים הביתיים

התחלואה שברה אמש שיאים חדשים והדיווחים מבתי החולים מלמדים על עומסים מטורפים במחלקות השונות | ארגון החסד 'חסדי עמרם' שקם בעקבות הקורונה במטרה לסייע באשפוזים ביתיים בקרב חולים מהמגזר החרדי חושף את הנתונים והמספרים שהתקבלו בשבועות האחרונים 

ארגון החסד החרדי חושף את המספרים מאחורי האשפוזים הביתיים
'חסדי עמרם', טיפול בחולי קורונה חרדים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתדרוך שהעביר לעיתונאים חרדים לפני יומיים פרויקטור הקורונה למגזר החרדי רוני נומה, הוא טען כי 11% מחולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים, הינם מהמגזר החרדי. עם זאת, הוא סייג את דבריו ואמר כי אי אפשר לדעת את הנתון המדויק כיוון "שרבים מהם בוחרים באשפוז ביתי". כעת, ארגון החסד 'חסדי עמרם' חושף את המספרים מאחורי האשפוזים הביתיים ומהם עולה כי המצב בציבור החרדי קטסטרופלי.

על פי הנתונים, מתחילת החודש הלועזי ועד לאתמול ה-19 לחודש, התקבלו בארגון 9641 פניות, מתוכם טופלו בייעוץ והכוונה 5,931 אנשים. מספר המאושפזים באשפוז ביתי באותה התקופה עמד על 3,767 - מתוכם 927 במצב קשה ו-34 פונו לבתי החולים.

מתוך החולים במצב קשה החלימו עד כה 426 חולים ומכלל החולים החלימו 3,441. מסך המאושפזים באשפוז ביתי נזקקו לביקור רופא 1,556 אנשים.

בארגון מציינים כי בניגוד לעמדת בתי החולים לפיה מצב קשה מוגדר בסיטורציה של 93 ומטה, הם מגדירים מצב קשה בסיטורציה של 90 ומטה.

ב-19 הימים הללו נפטרו 4 אנשים מכלל המאושפזים באשפוז ביתי, אך עם זאת בארגון אין מידע על מה עלה בגורלם של 34 החולים שפונו לבתי החולים.

לפני כחודשיים, בין הגל השני לשלישי, עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי פרסם בחשבון הטוויטר שלו, כי מקורותיו בארגון 'חסדי עמרם' דווחו לו על עלייה בביקוש למחוללי חמצן, כמו גם על כמה חולים קשה שהם הפנו לבתי החולים.

דובר הארגון, קמב"ץ העדה החרדית לשעבר יואליש קרויס הדגיש אז בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הדיווח של שרקי נכון חלקית. "לפני שבועיים השאלנו 70 מחוללי חמצן לחולים שהעדיפו טיפול ביתי, והיום אנחנו עומדים על 111 מחוללים שנמצאים בבתי החולים. ועל זה אכן התבסס שרקי בדיווחו" הסביר קרויס, והוסיף "אם תעיינו בנתוני החולים הקשים בבתי החולים, תגלו ירידה, ירידה שגדולה יותר מ-31 המחוללים הנוספים שאנחנו השאלנו, כך שבעצם מדובר בירידה בתחלואה, ולא בעלייה, חלילה".

עוד אמר קרויס כי לא מדובר בחולים במגזר החרדי, לטענת קרויס, בחודשיים האחרונים כמעט ולא מושאלים מחוללי חמצן לתושבי מאה שערים והסביבה, אפילו לא זו הרחוקה, "המחוללים שלנו נמצאים כעת אצל חולים מהפריפריה הדרומית, באשקלון, באר שבע, דימונה, וירוחם," ציין קרויס בסיפוק. עוד הוסיף "ניתן לומר, שאם ישנה עלייה, היא בפריפריה! לא במגזר החרדי".

לסיכום הדגיש יואליש קרויס דוברו של ארגון 'חסדי עמרם', "הציבור בישראל באופן חד משמעי מעדיף את הטיפול הביתי, בסביבה הקרובה והתומכת".

חסדי עמרם חולי קורונה אשפוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד