י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חילופי השלטון בארה"ב

שר החוץ החדש: נתייעץ עם ישראל בנוגע לאיראן

שר החוץ החדש בארה"ב אנטוני בלינקן מצהיר: ממשל ביידן יתייעץ עם ישראל בנוגע למהלכים באיראן | לדבריו הממשל הנכנס יבקש לחזור להסכם הגרעין באיראן

שר החוץ החדש: נתייעץ עם ישראל בנוגע לאיראן
אנתוני בלינקן צילום: מתוך הטוויטר

אנטוני בלינקן, שיכהן כשר החוץ החדש של ארה"ב אמר כי ארצות הברית תבקש לחזור להסכם הגרעין באיראן, "אך תתייעץ גם עם ישראל בנוגע למדיניות עם איראן"

"חשוב מאוד שנעסוק בהמראה ולא בנחיתה עם בני בריתנו ועם שותפינו לאזור, נכלול גם את ישראל ונכלול את מדינות המפרץ", כך אמר בלינקן ביום שלישי בדיון בסנאט.

דבריו של בלינקן מרמזים כי מדיניות ממשל אובמה בנוגע להסכם הגרעין עם איראן, הייתה לקויה, והממשל מתכוון לתקן את זה.

הסנטור רוברט מננדז, דמוקרט מניו ג'רזי שאמור להיות יו"ר הוועדה ליחסי חוץ ואשר היה בין קומץ דמוקרטים שהתנגדו להסכם ב-2015, שאל שאלות נוקבות את בלינקן שענה כי ביידן יבקש לחזור להסכם.

סין, רוסיה והאיחוד האירופי נותרו בהסכם מאז 2015, אולם הנשיא דונלד טראמפ יצא מההסכם בשנת 2018, ואמר שהיא נדיבה מדי לאיראנים.

בלינקן אמר כי ביידן סבור כי יש צורך בתיקון ההסכם, וכי יש לטפל בחששות אחרים לגבי איראן, כולל תוכנית הטילים שלה והרפתקאותה הלוחמניות באזור. אך לדבריו חיוני לחזור לעסקה מכיוון שאיראן השתמשה בפרישתו של טראמפ כעילה לביטול חלקים מהעסקה וכעת היא קרובה מתמיד להשיג נשק גרעיני.

"ההסכם עם איראן, על אף מגבלותיו הצליח בתנאים מסוימים לחסום את דרכה של איראן לייצור חומר לנשק גרעיני" אמר. "כעת איראן מעשירה אורניום ברמה גבוהה יותר, ומפעילה צנטריפוגות בדרכים אסורות".

לדבריו, חזרה לעסקה תהיה מסובכת בגלל הפרה של איראן בחלק מתנאי העסקה "אנחנו רחוקים משם," הוא אמר.

הוא גם אמר כי המדיניות פרו-ישראלית שדגל בה ביידן במהלך מסע הבחירות שלו, תכלול את השארת שגרירות ארה"ב בירושלים, התנגדות לחרמות על ישראל ותמיכה בהסכמי הנורמליזציה שהביא ממשל טראמפ בין ישראל לארבע מדינות ערב.

ארצות הברית ג'ו ביידן שר החוץ איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד