י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אביהם של בעלי המנגנים

המחנך של דושינסקיא נפטר לאחר שנות סבל

לפני עשר שנים חזר רבי נטע שלמה הכהן ויינברגר זצ"ל מפארי חסידות דושינסקיא ממות לחיים, הלילה הוא נפטר לאחר סבל רב ככל הנראה גם מנגיף הקורונה. מסע הלוויה הבוקר בירושלים

המחנך של דושינסקיא נפטר לאחר שנות סבל
רבי נטע שלמה הכהן ויינברגר זצ"ל צילום: שלומי טריכטר

ברוך דיין האמת: אבל בחצר חסידות דושינסקיא עם פטירתו הלילה של המחנך הוותיק בחסידות הרה"ח רבי נטע שלמה הכהן ויינברגר זצ"ל מחשובי חסידי דושינסקיא שנפטר לאחר שנות סבל וייסורים וסיבוך שהגיע ככל הנראה מנגיף הקורונה שגרם להידרדרות במצבו והוא בן 70 בפטירתו. 

בחסידות דושינסקיא מתארים את פטירתו של ר' נטע כאבדה גדולה עד למאוד, חסיד המתאבק כעפר רגליו של האדמו"ר, רבי נטע אחד המתמידים בחבורה, השכים קום לעבוד את בוראו, ועד ערב לא פסיק פומיא מגרסיה, כחסיד לא ויתר על מקווה לפני התפילה, נוח לשמים ונוח לבריות, קיבל את כולם קטן כגדול בסבר פנים חבל על דאבדין.

חבריו המלמדים בחיידר מספרים בצער על אובדן של איש חמודות במיוחד, מידי בוקר קיבל את כולם בחדר תה ב'גיט מארגן' וחיוך בסבר פנים יפות שמסתיר כל כאב. 

היה מקורב וחביב ביותר על אדמו"רי בית דושינסקיא, ונודע כבעל תפילה ידוע בבית המדרש פאפא בירושלים.

המנוח זצ"ל הקפיד מידי שנה מאז שחזר לחיים מדום לב שעבר לפני כעשור, לעשות סעודת מצווה וסיום מסכתא לבני משפחה להודות להשם על הניסים שעבר.

עוד מספרים על המנוח רבי נטע ז"ל, תפילותיו לא נעשו כזקן ורגיל, אלא כל יום היו בעיניו כחדשים והתפלל מתוך סידור ובהתלהבות ובמתינות, היה מתקיים בו 'כל עצמותי תאמרנה' כפשוטו. 

בימים אחרונים הידרדר מצבו הנשמתי בני המשפחה הביאו רופאים שטיפלו בו בטיפול ביתי עד כמה שאפשר, אמש לאחר שמד הסטרוציה ירד, בהנחיית הרופא הוא פונה לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים לאחר שנפרד מילדיו כשדמעות זולגות מעיניו. 

זכה והשאיר אחריו בנים ובנות נכדים ונכדתו, ביניהם את בנו ר' אביגדור דניאל משב"ק אצל האדמו"ר מדושינסקיא, ובניו הזמרים ובעלי המנגנים ר' מיכאל ר' זאנוויל ור' יוסי לבית מקהלת 'מלכות'. 

מסע הלוויה הבוקר (רביעי) בשעה 10:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

בני המשפחה ישבו שבעה בביתו ברחוב שמואל הנביא 34 בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

זאנוויל ויינברגר חסידות דושינסקיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד