ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
גשמי ברכה

מפלס הכנרת מזנק: פחות ממטר למפלס העליון

מזג האוויר הסוער והגשמים הרבים הביאו לעלייה מרשימה במפלס הכנרת וכעת נשאר פחות ממטר לכנרת גדושה ומלאה | צפו בתיעוד מאמש היישר מהכנרת הסוערת | על כל טיפה וטיפה

מפלס הכנרת מזנק: פחות ממטר למפלס העליון
מפלס הכנרת צילום: אורי שור, רשות המים

בעקבות מזג האוויר הסוער והמערכת החורפית המתמשכת, מפלס הכנרת זינק ביממה האחרונה בששה סנטימטרים נוספים וכעת חסר פחות ממטר לכנרת מלאה - כך נמסר הבוקר (רביעי) מרשות המים.

על פי הדיווח של רשות המים, ששה סנטימטרים ירדו אתמול מה שהעלה את המפלס ל-209.795- מטר מתחת לפני הים. כעת חסרים 99.5 ס"מ בלבד עד עד למפלס העליון של הכינרת. בנוסף, גם הנחלים ממשיכים לזרום בשיא העוצמה והספיקות בירדן ממשיכות להיות גבוהות. באזור גשר הפקק נמדדו 70 מ"ק לשנייה.

אתר החרמון כוסה במעטה עבה של שלג ובמפלס העליון נמדדו הבוקר כ-70 סמ', ובמפלס התחתון כ-40 סמ'. השלג ממשיך לרדת גם כעת. הטמפרטורה במפלס העליון עומדת על מינוס 4 מעלןת ובמפלס התחתון מינוס מעלה. ערפל ורוחות חזקות מנשבות. בצהריים צפויים השלגים להפסק אך הקור העז ימשך. אתר החרמון סגור למבקרים ולגולשים.

"אנחנו מקווים שבסיום ימי הסגר נקבל ממשרד הבריאות, אישור פתיחה תחת מתווה מפורט שהכנו מבעוד מועד לצד כל הנחיה שנדרש לה. שלג בלי מבקרים וגולשים הוא לא שלג". ציין רפאל נוה מנכל אתר החרמון.

כנרת מפלס הכנרת רשות המים גשם החרמון אתר החרמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד