ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"זה כמו מלחמה"

סגן שר הבריאות: אם התחלואה לא תרד - הבחירות יידחו

בעוד 62 יום אמורים אזרחי ישראל לצאת אל הקלפיות ולהכריע בפעם הרביעית בתוך שנתיים על גורל עתיד המדינה, אלא שהתחלואה שנמצאת בימים אלה בשיא כל הזמנים מעלה תרחיש שאינו מופקע לפיו מדינת ישראל תיאלץ לדחות במעט את הבחירות

סגן שר הבריאות: אם התחלואה לא תרד - הבחירות יידחו
הקלפיות למבודדי הקורונה צילום: פלאש 90

סגן שר הבריאות יואב קיש מעלה הבוקר (רביעי) תרחיש הקובע כי במקרה והתחלואה לא תרד למרות הסגר הקיים, ישראל תאלץ לדחות במעט את הליך הבחירות, "אם המצב ביום הבחירות היה כמו המצב היום - חד משמעית הבחירות היו נדחות בחודש", אמר.

הבחירות לכנסת כבר נדחו פעמיים בהיסטוריה, בפעם הראשונה בהקמת המדינה כשנקבע לכונן את ממסד המדינה בתאריך הראשון באוקטובר 1948 אלא שאז פרצה מלחמת השחרור וההליך נדחה לסוף ינואר 1949.

פעם נוספת ואחרונה שהבחירות נדחו היה בבחירות לכנסת השמינית, הבחירות היו אמורות להתקיים ב 30 באוקטובר 1973 ובשל מלחמת יום הכיפורים חוקק חוק מיוחד שדחה את הבחירות לסוף דצמבר באותה שנה.

סגן שר הבריאות קיש הסביר היום: מגיפה משתוללת זה כמו מלחמה. הסיכון בהדבקות יכול לעלות בחיי אדם", לדבריו, "ההחלטה תהיה בידי ועדת הבחירות המרכזית שיכולה להמליץ לכנסת היוצאת ברוב של 80 חכים ומעלה בחקיקה ניתן לדחות את תאריך הבחירות. כך היה במלחמת יום כיפור", תוך שהוא מדגיש כי הוא פועל "שלא נהיה במצב הזה".

יואב קיש משרד הבריאות בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד