י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"יש מספיק חיסונים"

ייתכן והחיסונים ייפתחו לכל הגילאים - עוד הערב

במשרד הבריאות שוקלים להודיע עוד הערב כי מעתה ואילך החיסון יינתן לכל מי שחפץ בכך ללא תיעדוף גילאים • פרופ' גליה רהב: "לא צריך יותר מתווה תעדוף. יש מספיק חיסונים"

ייתכן והחיסונים ייפתחו לכל הגילאים - עוד הערב
חרדי מתחסן מפני הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשל התפשטות התחלואה והנחייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להגביר את קצב מתן החיסונים, קופות החולים כללית ומאוחדת הודיעו הבוקר (רביעי) כי ניתן לבוא ולהתחסן כבר מגיל 35. בקופות הבהירו כי הם שומרים על גיל התיעדוף של משרד הבריאות, אולם הם רוצים למקסם פעילות על מנת להגיע ל-100 אלף מתחסנים ביום.

במשרד הבריאות תקפו את הודעת הקופות ואמרו כי "תכנון משטר החיסונים וקבוצות המחוסנים הינו תכנון מרכזי על ידי משרד הבריאות, יחד עם הקופות והוא נקבע על פי כמות החיסונים ויכולת החיסון. בשלב זה, ההוראה שניתנה לשטח עוד מאתמול מדברת על חיסון בני 40 ומעלה. על פי קריאת המצב, משרד הבריאות ישנה את הוראות החיסון מעת לעת".

עם זאת, במשרד הבריאות שוקלים להודיע עוד הערב כי מעתה ואילך החיסון יינתן לכל מי שחפץ בכך - כך דווח ב-ynet. פרופ' גליה רהב, חברת הוועדה לתעדוף חיסונים במשרד הבריאות, אמרה לחדשות 13 כי "לא צריך יותר מתווה תעדוף. יש מספיק חיסונים. התעדוף כבר לא עובד בשטח - מחסנים כבר את כולם. בהתחלה זה היה חשוב כי לא ידענו כמה חיסונים יגיעו. עכשיו יש חיסונים ולא צריך תעדוף".

אמש הודיע משרד הבריאות כי לאחר שהוסר החשש ממחסור במנות חיסון בעקבות הגעת מיליוני חיסונים לישראל - ניתן להשתמש במלאי המנה השנייה גם בשביל מתחסנים חדשים וכי אין צורך בשמירת מנות חיסון.

שר הבריאות יולי אדלשטיין דיווח הבוקר כי אתמול חוסנו יותר מ-200 אלף בני אדם, וכי 550 אלף בני אדם קיבלו עד כה את שתי מנות החיסון. יותר משני מיליון ו-200 אלף בני אדם קיבלו את מנת החיסון הראשונה.

קורונה חיסון לקורונה גליה רהב משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד