י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסיוע של אחמד טיבי

המלכוד: החרדים יאבקו בהעלאת הקנסות, או יסכימו בשתיקה?

בעקבות כניעת הליכוד ללחץ כחול לבן לאשר בכנסת את הארכת הסגר רק בתמורה להעלאת הקנסות, החרדים מתלבטים כיצד לנהוג: האם להתנגד כמו בסיבוב הקודם, או להעניק לכך הסכמה שבשתיקה. דווקא חבר הכנסת אחמד טיבי הסכים לסייע לחרדים בנטרול רוע הגזירה

המלכוד: החרדים יאבקו בהעלאת הקנסות, או יסכימו בשתיקה?
משה גפני ואחמד טיבי צילום: פלאש 90

היוזמה של כחול לבן להעלאת הקנסות על הפרות תקנות הקורונה שזוכה להיענות מצד הליכוד, מכניסה את החרדים למלכוד, כשהם עדיין שוקלים כיצד להגיב לשיתוף הפעולה בין הליכוד לכחול לבן.

כפי שדווח, בליכוד נענו לדרישת כחול לבן, ומזכיר הממשלה שיגר בשעה האחרונה בקשה לכנס את מליאת הכנסת ולאשר בקריאה ראשונה את החוק שקובע כי הקנסות נגד מפרי ההנחיות יעלה משמעותית.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשעות הקרובות צפויים לקיים ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני שיחת ועידה לדון האם לפעול נגד החוק או שמא להסכים לו בשתיקה.

על פי גורמים בליכוד, בסיעות החרדיות לא צפויים להילחם מול הכוונה להעלאות את החוק רק בקריאה ראשונה, כאשר בליכוד מחזיקים בהבנה עם החרדים כי החוק לא יאושר סופית ללא הסכמתם.

גורם חרדי בכיר הטיח ביקורת על התנהלות הליכוד, ובשיחה עם 'בחדרי חדדים' אמר כי "לא מובן למה ראש הממשלה והליכוד פועלים לרצות מפלגה עם 4 מנדטים". הנושא עלול לפתח זעם חרדי כלפי ראש הממשלה נתניהו והליכוד.

כזכור, בסבב הקודם לפני כחודשיים, החרדים התנגדו נחרצות להעלאת הקנסות, והודיעו לראש הממשלה כי הם מתנגדים ליוזמה. אז אמר השר ליצמן כי יתנגד להעלאת הקנסות אפילו בשקל אחד.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי הבוקר (רביעי) שוחח יו"ר דגל התורה משה גפני עם יו"ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי, והאחרון הסכים לסכל את יוזמת כחול לבן לכנס את המליאה לאשר את העלאת הקנסות עוד מחר.

טיבי שוחח עם יו"ר הכנסת יריב לוין ויו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג והודיע להם כי הוא מתנגד לכינוס המליאה השבוע בזמן שהיא אמורה להתכנס בין כה ביום שני הקרוב לאשר דברים נוספים.

בסיעות החרדיות הביעו הערכה לפעילות של טיבי בנושא, ואחד מחברי המפלגה ציין, "נזכור לו את זה". בסביבתו של טיבי הזכירו כי חבר הכנסת הביע מספר פעמים את התנגדותו "להתנפלות על החרדים והכללות מוגזמות".

קנסות קורונה משה גפני אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד