ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
תעלומה בחסידות בעלזא

הרבי ביקש לרכוש דירה בנוף הגליל; הנגידים מתחרים

שיחת היום בקרב החסידים על כוונתו של הרבי מבעלזא שהתבטא בפני עסקני מוסדות קריית בעלזא בהר יונה שבנוף הגליל וביקש לקנות דירה לעצמו בפרויקט החדש של הבניה | האם המטרה של הרבי לנסוע בכל שנה למנוחה באזור, בשנה האחרונה לא נסע האדמו"ר למנוחה במעונו הקבוע בטלז סטון

הרבי ביקש לרכוש דירה בנוף הגליל; הנגידים מתחרים
עסקני קרית בעלזא בהר יונה אצל הרבי צילום: א.מ.ש

השבוע נכנסו לחדרו של האדמו"ר מבעלזא עסקני ומנהלי המוסדות של קרית בעלזא שבהר יונה ב'נוף הגליל', שם מתגוררים כיום למעלה מ-200 משפחות חסידי בעלזא ועוד מאות שרכשו שם דירות הנבנות זה עתה. המנהלים נכנסו כדי לסקור בפני האדמו"ר את התפתחות המוסדות והקהילה במקום.

מה מאוד הופתעו העסקנים לשמוע מפי האדמו"ר, את בקשתו ורצונו לרכוש דירה בקרית בעלזא שבנוף הגליל, דבר שמוגדר כחריג ביותר, שכן האדמו"ר מעולם לא רכש לעצמו דירה ומעולם לא הביע רצון לרכוש דירה במקום מסוים.

ההנחה הרווחת בקרב עסקני החסידות, כי האדמו"ר מבקש לקבוע את הקריה החסידית הצעירה בצפון כמקום המנוחה החדש והעתידי שלו, לשם יגיע פעם או פעמיים בשנה לצורך מנוחה, זאת לאחר שבשנים האחרונות ממעט מאד האדמו"ר לנסוע למעונו שבקרית יערים - טלז סטון, שם יש לו דירת מנוחה, בה היה שוהה בעבר רבות משך שבועות ספורים במהלך השנה.

יצוין, כי האדמו"ר מבעלזא אינו האדמו"ר היחיד שקובע מושבו בעיר, לאחר שגם האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק רכש זה מכבר דירה במקום ומבסס את קהילתו שם בעיר, כשמאות חסידים עוברים להתגורר במקום, שם נפתחים כלל המוסדות לבני החסידות. וכן עוד כמה עסקנים מחצרות חסידיות כמו ערלוי וטשערנאביל ועוד בדקו את המקום מקרוב לקראת העברת מאות חסידים להתגורר במקום, כאשר תוך כמה שנים יהפוך המקום ליישוב חסידי גדול.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בקרב שלושה נגידים מחצר הקודש בעלזא, המתגוררים בחו"ל, ניטש זה עתה קרב איתנים מי מהם יזכה לרכוש לאדמו"ר את הדירה המבוקשת ב'נוף הגליל', כשכל אחד מהם חפץ בזכות הכבירה שמרן האדמו"ר יתגורר בדירה אותה רכש עבורו מהונו.

הרבי מבעלזא נוף הגליל הר יונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד