י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות הפריצה לקפיטול

בכנסת נערכים למנוע פריצת מפגינים לתוכה

בישראל לא לוקחים סיכונים. יו"ר הכנסת כינס היום את שר המשטרה ובכיריה לישיבת היערכות למקרה בו ינסו מפגינים אנרכיסטים לפרוץ אליה ולנסות לשבש את פעילותה

בכנסת נערכים למנוע פריצת מפגינים לתוכה
מליאת הכנסת ה-23 ביום פיזורה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ביום השבעתו של ג'ו ביידן לנשיא ארצות הברית ה-46, לאחר מערכת בחירות שהייתה סוערת במיוחד, ואף לוותה בטענות מצד הנשיא היוצא דונלד טראמפ לזיופים, טענות שבעקבותיהן עלו מאות מפגינים על גבעת הקפיטול בשעת הדיון בסנאט על אשרור הצבעותיהם של האלקטורים לטובת ביידן, עימותים מהם מתו 6 אזרחי ארצות הברית, נערך בכנסת ישראל דיון היערכות למקרים דומים גם בארץ.

על פי הדיווח של דפנה ליאל ב'חדשות 12', למרות שאין איום קונקרטי ומידע מודיעיני בנושא, זימן היום (רביעי) יושב ראש הכנסת חבר הכנסת יריב לוין, את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ונציגי משמר הכנסת והמשטרה לדון בהיערכות למהומות בכנסת ישראל.

בפגישה בה השתתפו יו"ר הכנסת, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, נציגי משטרת ישראל, ונציגי משמר הכנסת, סוכם כי על הנוגעים בעניין יערכו 'עבודת מטה' בה יחודדו הנהלים, וייערכו דיונים בתרחישים שונים העלולים להתרחש בשטח הכנסת, על פי הדיווח עיקר ההיערכות תהיה בשאלת ההשתלטות על מפגינים פוטנציאליים עד להגעת כוחות מבחוץ.

כזכור, ב-06 לינואר התכנסו אלפים מתומכי נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, התכנסו מחוץ לגבעת הקפיטול לעצרת תמיכה בו, על רקע הטענות לזיופים בבחירות לנשיאות. ההפגנה יצאה משליטה, כשמאות מפגינים פרצו לתוך בניין גבעת הקפיטול, בעת שהקונגרס מכונס כדי לאשר את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות. בשל הגברת הכוננות במקום הופסקו הדיונים בקונגרס, ובסיומן של שעות ארוכות הוכרזו האלקטורים לג'ו ביידן באופן רשמי, לאחר שששה אזרחים נהרגו במהומות, שני שוטרים וארבעה מפגינים. 

יריב לוין אמיר אוחנה משמר הכנסת מהומות ישיבת היערכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד