ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בצל המחאה הכלכלית בארצו

צפו: ‏האם נשיא תוניסיה קרא ליהודים גנבים?

עם ציון עשור למהפכת ה'אביב הערבי' יצאו המונים בתוניסיה לרחובות | בסרטון שהופץ ברשתות נשמע הנשיא תוקף לכאורה את היהודים, אך הוא מתכחש וטוען כי בכלל מדובר במילה דומה אחרת | צפו

צפו: ‏האם נשיא תוניסיה קרא ליהודים גנבים?
נשיא תוניסיה קאיס סעיד צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים סרטון בו נשמע נשיא טוניסיה אומר לכאורה כי "היהודים גנבים" רץ ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת במדינה, ויש הבטוחים שזאת הייתה פליטת פה לא מוצלחת. אלא שגורמים המקורבים לממשל מבהירים כי הוא לא אמר "יהודים" אלא מילה דומה בשפה הערבית הדומה למילה "יהודים".

רועי קייס מומחה לעולם הערבי בכאן 11 מדווח, כי ‏נשיא תוניסיה פרסם הודעה שבה הבהיר בעקבות "הפרסומים השקריים" שהופצו כי הוא לא פגע באף דת ואין הצדקה לאף אדם בעל שכל להכניס את נושא הדת לסוגיית המחאות במדינה.

עוד דווח, כי ‏הוא אף התקשר אתמול (רביעי) לרבה הראשי של תוניסיה, הרב חיים ביתאן, והבהיר שהיהודים בתוניסיה הם אזרחים שזוכים לחסותה של המדינה התוניסאית ששומרת עליהם כמו שאר האזרחים. הוא הזכיר באותה נשימה את עמדתו האיתנה ביחס לסוגיה הפלסטינית ושיש להפריד בין חופש הדת לבין הזכות של העם הפלסטיני על אדמתו.

כזכור השבוע החלו הפגנות ומהומות בתוניסיה, עקב המצב הכלכלי הקשה שהלך והחמיר מאז תחילת הקורונה, והמפגינים ציינו בדיוק עשר שנים מאז מהפכת האביב הערבי שהתחיל בתוניסיה וזלג לעוד מדינות ערביות.

נשיא תוניסיה קייס סעיד, במקום לדבר נגד המהומות וההפגנות במדינה, לכאורה גינה את ההשתתפות של יהודים בהפגנות, דבר שהוא לא נכון, אך כאמור נשיא טוניסיה הכחיש כי התכוון ליהודים. הקהילה היהודית נרגעה לאחר דברי ההבהרה של הנשיא, בעיקר לאור העובדה שמאז ומעולם היהודים בתוניסיה היו חיים בשקט ושלווה בתוך המדינה, ובטח לא יזמו ולא השתתפו בדברים שהם נגד המדינה,

יצוין, שהקהילה היהודית בתוניסיה, היא מהקהילות העתיקות בעולם, שהיו חיים חיי תורה ומצוות למהדרין, ולאורך כל הזמנים השתלבו בפיתוח ושגשוג המסחר והכלכלה, והשלטון ידע הכיר והעריך את אזרחותם הישרה.

איחוד "קהילת החרדים התוניסאים" בצרפת, גינה את דברי נשיא תוניסיה קייס סעיד, אך יש לציין כי הגינוי היה לפני ההתנצלות של הנשיא. לדבריהם, דווקא בקהילה היהודית נזהרים שבעתיים בתקופה הזו של הקורונה לפי כל כללי הבריאות שקבעה מדינת תוניסיה, ופועלים בדיוק לפי הסגר שקבעה המדינה, ובוודאי שהם לא משתתפים במהומות וההפגנות ברחוב, והם מצפים שאנשי ציבור יזהרו בלשונם לא להסית נגד הקהילה היהודית העתיקה, בדברים שאין להם אחיזה במציאות.

גנבים הסתה נגד חרדים נשיא תוניסיה קאיס סעיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד