ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מפרק את מורשת טראמפ

הנשיא ביידן חתם על צווים חדשים והתייחס למכתב שהשאיר לו טראמפ

אמש נכנס לראשונה ג'ו ביידן לבית הלבן כנשיאה ה-46 של ארה"ב ומייד החל בעבודתו | כבר במהלך השעות האחרונות ביטל ביידן צווים נשיאותיים רבים ביניהם החומה בגבול מקסיקו והסכם האקלים | וגם: מה היה תוכן המכתב המסורתי אותו השאיר טראמפ?!

הנשיא ביידן חתם על צווים חדשים והתייחס למכתב שהשאיר לו טראמפ
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

"הנשיא כתב מכתב אדיב מאוד" כך אמר אמש (רביעי) נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שעות ספורות לאחר כניסתו לבית הלבן. "בגלל שזה מכתב פרטי אני לא אדבר על זה בפומבי עד שאדבר איתו, אבל זה היה אדיב". מדובר במכתב שהשאיר לו הנשיא לשעבר טראמפ.

טראמפ השאיר מכתב על המקום המיוחד, בו יושב הנשיא המכהן בחדר הסגלגל. מדובר באחת המסורות הנדירות שטראמפ המשיך, לאחר שלא הזמין את ג'ו ביידן לפגישה עמו בבית הלבן לאחר הבחירות וגם לא השתתף בטקס ההשבעה, מהלך שלא התרחש זה 150 שנה.

ביידן התחיל לעבוד מיד לאחר שערך כניסה מפוארת לבית הלבן, כשצעד יד ביד עם הגברת הראשונה ג'יל ביידן, לביתם החדש - הבית הלבן ואמר: "אני מרגיש כאילו אני הולך הביתה".

בנאום נרגש שנשא לאחר השבעתו על גבעת הקפיטול, פנה הנשיא ה-46 ג'ו ביידן, לעם האמריקאי ואמר: "היום, אנו חוגגים את ניצחון הדמוקרטיה לאחר בחירות בהן הצביעו הכי הרבה אמריקאים אי פעם בהיסטוריה של אומתנו, ונשמע רצון העם", אמר ביידן.

"ביום ההשבעה הזה אני נשבע בשבועה להיות נשיא לכל האמריקאים ומבקש מכל אמריקני להצטרף אלי למען העניין הזה של דמוקרטיה. יהי זה הרגע המאחד אותנו כאמריקאים וכארצות הברית של אמריקה".

"במשך הדורות אמריקה חוותה אתגרים ויכלה להם, היום אנו חוגגים את הצלחתה של הדמוקרטיה, רצון הציבור נשמע. למדנו שהדמוקרטיה שברירית, בשעה זו הדמוקרטיה ניצחה, בהיכל זה לפני מספר ימים האלימות ניסתה להרוס את היסודות, אך אנו מתאחדים כאומה מאוחדת על מנת לבצע את העברת השלטון כפי שעשינו במשך מאות שנים. אנו מסתכלים לעבר העתיד".

הנשיא פנה למצביעי טראמפ ואמר: "אני מבין אתכם בלילה הזה, גם אני הפסדתי כמה מערכות בחירות במהלך חיי, אנחנו לא אויבים, בואו ניתן אחד לשני הזדמנות כדי שנוכל לראות התקדמות בחיינו, אסור לנו להסתכל על המתחרים שלנו כאויבים, קיבלנו את המנדט להילחם ביושרה במאבק בקורונה".

ביידן חתם עם כניסתו על צווים נשיאותיים חדשים וביטל ישנים. הוא צפוי לחתום על צווי ביצוע רבים בימים הקרובים, כשרובם יהיו ביטול החלטות שעליהם חתם הנשיא הקודם טראמפ.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד