כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נשמת כל חי

אלי וויינשטיין הגיע לביתו והודה לאיוונקה טראמפ: "התקשרה לאשתי"

בין האסירים שזכו לשחרור מוקדם מאת הנשיא טראמפ, לפני שעזב את הבית הלבן, הוא איש העסקים החרדי אלי ויינשטיין, כאשר הבת היהודייה איוונקה מעורבת במאמצים. בהגיעו לביתו קרא 'נשמת' בהתרגשות ופתח במשא הודאות, לנשיא, לבתו ולקורבנותיו שהתעלו על הכאב והמליצו לשחררו • צפו בדבריו

אלי וויינשטיין הגיע לביתו והודה לאיוונקה טראמפ: "התקשרה לאשתי"
הגר"ח קנייבסקי צילום: Aharon Krohn/Flash90

איש העסקים אלי ויינשטיין מלייקווד, שזכה לחנינה מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שעות לפני שנפרד מתפקידו הרם, הגיע לביתו פצח באמירת 'נשמת כל חי' יחד עם בני משפחתו חבריו הקרובים שהתאספו לקבל את פניו. לאחר מכן הודה לכל מי שהיו מעורבים בשחרורו. הוא לא שכח בדבריו להודות גם לאיוונקה טראמפ, בתו היהודייה של הנשיא היוצא, שדאגה לאשתו ואף ובישרה לה על השחרור המסתמן.

ויינשטיין אמר לאתר לייקווד סקופ כי "כל כך מרגש לראות את ההתגייסות לשחרורי, תודה לאיוונקה טראמפ על מאמציה ועל הדאגה שלה, היא התקשרה לאשתי רבקי, אני מודה לך ואלוקים יברך את משפחתך, אני מאד מרוגש, אני מודה לכל העסקנים ולכל המעורבים".

אלי התייחס למשפחות שנפגעו ממעשיו ותמכו בשחרורו, כשכתבו מכתב לנשיא טראמפ לפני תקופה, הם ביקשו רחמים על האיש, והסבירו כי הוא סבל מספיק, והם סולחים לו. "אני מודה להם, הם כאלה אנשים טובים, אני מקווה להראות שאני השתנתי ואני מתחיל פרק חדש בחיים שלי".

"תודה השם על שהתברכתי, על שניתנה לי הזדמנות נוספת, אני מודה לנשיא טראמפ שנתן לי הזדמנות נוספת והחזיר אותי למשפחתי".

כזכור, בשנת 2010 נעצר אחד הגבירים הידועים בעולם החרדי ר' אלי ויינשטיין מלייקווד, שנלקח היישר לחדרי החקירות, ומשם לבית המשפט, שם הואשם בהונאת פונזי בתחום הנדל"ן, בהיקף של כמעט 300 מיליון דולר, שקורבנותיה היו חרדים המתגוררים בארבע מדינות בארה"ב - ניו-יורק, ניו-ג'רזי, פלורידה וקליפורניה, וגם בבריטניה ובישראל.

וינשטיין, אז צעיר בן 37, הוגדר כילד הפלא של עולם הנדל"ן, התגורר בשכונת הר נוף בירושלים ובהמשך עבר להתגורר בלייקווד, שם הפך ל'מותג' של נדל"ניסט מקצועי, אך גם נודע בתרומות ענק למשולחים, ראשי ישיבות וראשי כוללים.

לפי הטענות, ויינשטיין ביצע תרגיל פירמידה מבריק ואכזרי, במסגרתו שכנע משקיעים להזרים מאות מיליוני דולרים לרכישת נכסים שבפועל לא עברו לרשותם. על פי האישום, ויינשטיין מעולם לא היה הבעלים של הרכוש שהוא טען ששייך לו, במקרים רבים הוא מכר שוב ושוב את הרכוש הכוזב. התביעה במשפט טענה, כי וינשטיין השתמש בעסקות נדל"ן ותרומות העתק לצדקה ולמוסדות התורה כדי להסתיר את ההונאות שביצע.

אך לבסוף כאמור וינשטיין שוחרר לאחר שטראמפ קצב את עונשו בעקבות השתדלות של הרבה מאד אישים, כולל מכתבים מרבנים הקורא לשחררו.

אלי ויינשטיין שחרור מוקדם שחרור אסירים אסיר חרדי דונלד טראמפ איוונקה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד