ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מגיפה בצל בחירות

סאגת הקנסות • גפני תוקף: "מחטף פוליטי - לא יוריד תחלואה"

דרישתם הנחרצת של חברי מפלגת כחול-לבן להעלות את גובה הקנסות למוסדות המפירים את הנחיות הקורונה, מסרבת לרדת מסדר היום | לקראת הדיון הצפוי בעניין ביום שני הקרוב במליאת הכנסת, צוטט חה"כ גפני כשהוא תוקף בחריפות את חברי סיעת כחול-לבן יוזמי המהלך

סאגת הקנסות • גפני תוקף: "מחטף פוליטי - לא יוריד תחלואה"
גנץ וגפני במהלך הצבעה במליאה צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת

יוזמת כחול לבן להעלות לסדר יומה של הכנסת את תקנות הקנסות שיקבעו כי הקנס על הפרת חוקי הקורונה ופתיחת מוסד חינוך בניגוד לתקנות יגבה קנס של 10,000 שקל, מכעיסה את חה"כ משה גפני שיוצא במתקפה.

הבוקר (חמישי) מצוטט חבר הכנסת משה גפני מתייחס לדיון הצפוי ביום שני בו ידונו בכנסת בהעברת חוק הקנסות בקריאה ראשונה, תוך שהוא תוקף את חברי כחול לבן שיזמו את הדיון, באומרו: "לא יתכן שכחול לבן ינסו לשנות את סדר יומה של הכנסת במהלך שכולו מחטף פוליטי ולא ענייני".

לדברי חבר הכנסת גפני, "יושבת כאן מפלגה על מספר קטן של מנדטים שכל אחד מהם לא יודע מאין באים ולאן הולכים. ועל פיהם יפול דבר", גפני מציין, "כאילו שהגדלת או הקטנת הקנסות תשפיע על התחלואה".

גפני מוסיף ומאשים את כחול לבן, "אם הם היו רוצים הם היו עושים את זה כבר מזמן ולא היו באים עכשיו עם איום שכל לא הם לא יעבירו בכלל את התקנות". גפני תוקף, "הם לא יכולים להוריד את הכנסת כולה על הברכיים".

כזכור, אמש נרשם עימות בין הליכוד לכחול לבן סביב הגדלת הקנסות, בליכוד נענו לדרישת כחול לבן והביאו את החוק לדיון בכנסת, אלא שבכחול לבן האשימו: "מכתבו של מזכיר הממשלה הוא עוד תרגיל מכוער ואנוכי מבית מדרשו של נתניהו שדואג לעצמו ומפקיר את הציבור".

במפלגה תקפו כי "הליכוד מבקש לקדם בקריאה ראשונה בלבד ולא להשלים הליך קריאה שנייה ושלישית שיעניק פתרון לסגירת מוסדות החינוך והאירועים שפועלים בניגוד לסגר והעלאת מתווה הקנסות. בושה ופחד ששיקולים פוליטיים לקואליציה עתידית מנהלים את ראש הממשלה. חבל שאין חיסון מפני טריקים".

בליכוד הגיבו להאשמות שטענו כחול לבן, גורם בליכוד אמר: "לצערנו כחול לבן עושים פוליטיקה מהמלחמה בקורונה. ראש הממשלה נתניהו אמר כבר אתמול שהוא תומך בקידום את חקיקת הקנסות בכנסת, כחול לבן הם אלה שהתנו את אישור הסגר בוועדות בכנסת תמורת מינויו חילי טרופר לתפקיד שר המדע במקום יזהר שי".

בכחול לבן השיבו לטענות במתקפה: "שנתניהו יתן דין וחשבון לציבור למה הוא נכנע למגזרים שלמים ומסרב לסגור מוסדות חינוך ואולמות אירועים. כל עוד לא יאשר את האכיפה - שתוריד את התחלואה - נתניהו אשם בלעדי בכל החמרה במצב בריאות הציבור".

בני גנץ משה גפני קנסות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד