ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"הפיצו שקרים ובדיות"

לוחמים בצוק איתן תבעו את חברם לצוות ואת 'שוברים שתיקה'

שריונרים שלחמו בצוק איתן הגישו תביעת ענק נגד חברם לצוות ונגד ארגון 'שוברים שתיקה' בעקבות פרסומי עדויות שקריות שפגעו בלוחמים, בצה"ל ובמדינת ישראל "לקחו חלק בפעולת דיבה מתוכננת ופוגענית, להפצה בינלאומית של דברי דיבה ושקרים, בארץ ובעולם, תוך פגיעה בצה"ל ובמדינת ישראל"

לוחמים בצוק איתן תבעו את חברם לצוות ואת 'שוברים שתיקה'
סיור שוברים שתיקה בחברון צילום: פלאש90

תביעה ענק ייחודית הוגשה אתמול (ד') לבימ"ש המחוזי מרכז בלוד, בידי לוחמים בשריון אשר לחמו במבצע צוק איתן בעזה, יחד עם ארגון 'עד כאן' כנגד ארגון 'שוברים שתיקה' וכנגד ירון זאב, חברם לשעבר לצוות הטנק וזאת בעקבות עדויות שקריות לדבריהם, שנתן זאב ל'שוברים שתיקה', שעל בסיסם ניהולו 'שוברים שתיקה' מסע הסברה בעולם אשר הציג את מדינת ישראל ואת לוחמי צה"ל כמבצעי פשעי מלחמה.

התביעה אשר דורשת מזאב, ומארגון שוברים שתיקה פיצוי עתק של 2.6 מיליון ש"ח, הוגשה בידי עו"ד רון לוינטל יו"ר ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין וכן בידי עו"ד צור פלק יועמ"ש 'עד כאן'. התביעה נפתחת באיזכור של פס"ד בעניין 'ג'נין ג'נין' אשר ניתן לפני מספר ימים גם בבימ"ש המחוזי מרכז "שבוע אחרי פסק הדין המהדהד שניתן בבית משפט זה ניסים מגנאג'י נ' מוחמד בכרי – מוגשת לבית המשפט תביעה, שגם בה, הנתבעים לקחו חלק בפעולת דיבה מתוכננת ופוגענית, להפצה בינלאומית של דברי דיבה ושקרים, בארץ ובעולם, נגד חיילים בצה"ל, תוך פגיעה בצה"ל ובמדינת ישראל, על גבם של התובעים." נכתב.

באשר למסע ההסברה של 'שוברים שתיקה' בעולם כותבים התובעים "נזק תדמיתי רב נגרם לתובעים, אך גם למדינת ישראל, תוך שה"עדות" השקרית של נתבע 2 (ירון זאב) במסגרת הבמה והעידוד של נתבעת 1 ('שוברים שתיקה) ואף העריכה המגמתית של חלק מ"עדותו" של נתבע 2 כפי שיפורט בהמשך, משמשים "חוקרים" בינלאומיים ומהווים רכיבים בדוחו"ת חמורים שנכתבו נגד צה"ל והופצו באו"ם ובעשרות מדינות בעולם. התובעים נאלצו להתגונן בפני חבריהם לפלוגה ולאוגדה, להיחקר במצ"ח ובמשטרת ישראל, לתת דין וחשבון לבני משפחותיהם, ולמצוא עצמם בתוך קלחת שמבוססת כולה על שקרים מוחלטים של נתבע 2."

עו"ד לוינטל ממשיך וכותב כי "תביעה זו נועדה כדי לנקות את שמם של התובעים, ואגב ניקיון שמם, אולי תנוקה במעט, גם
מדינת ישראל, ששני הנתבעים פגעו בה, בשמה ובתדמיתה, כמו גם בתדמיתו של צה"ל. בשורה של כלי תקשורת בארץ ובעולם ובין היתר ב-CNN ,NPR ,וושינגטון פוסט והגארדיאן אליהם נחשפים עשרות מיליוני אזרחים בעולם.

התובעים, ציונים ופטריוטיים, התגייסו לשירות קרבי בצה"ל, לחמו וסיכנו את חייהם כדי להגן על בטחון אזרחי ישראל תוך סיכון עצמי משמעותי, ועשו זאת מתוך תחושת שליחות, ותוך שהם מקפידים לשמור על צלם אנוש תוך כדי קרב."

בתביעה המשתרעת על 28 עמודים, מפרטים התובעים כיצד זאב, מסר עדויות שקריות לטענתם ". מדובר על דברים שבדה נתבע 2 (ירון זאב) מליבו ו/או "שיפץ" ו"ערך" אותם כך שדברים שנעשו בהתאם להנחיות ולצרכים מבצעיים הוצאו לגמרי מהקשרם וציירו את התובעים, את צה"ל ואת מדינת ישראל כפושעי מלחמה אכזריים. יובהר כבר עתה - אירועים אלה לא היו ולא נבראו. המדובר בפרסום לשון הרע דיבתי, חמור, פוגעני, משמיץ, השם ללעג ולקלס את התובעים, מתוך שהוא קושר אותם לפעילות מבצעית לצד נתבע 2.

הנתבעת 1 (שוברים שתיקה) ערכה ופרסמה את ה"עדות" בסדרת סרטוני וידאו בערוצי הרשתות החברתיות שלה ובכלי תקשורת רבים ברחבי העולם. הסרטונים הופיעו, ועודם מופיעים, באתר האינטרנט של נתבעת 1 ובחשבון ה"יוטיוב" שלה, בכלי תקשורת בינלאומיים כפי שיפורט להלן ואף הגיעו לאתר האינטרנט של תנועת הטרור חמאס ואתר החדשות הקטארי 'אל-ג'זירה'.

בסיכומו של יום, התובעים מצאו עצמם כקורבנות שיימינג ודיבה של הנתבעים, אשר ראו בהשמצתם אגב השמצת צה"ל, בבחינת "נזק היקפי/משני", ופעלו באדישות לגבי הפגיעה בשמם הטוב. התובעים לא נטלו חלק בפעילות כפי שמפרט אותה נתבע 2 על הבמות שקיבל מאת נתבעת 1, האירועים לא היו ולא נבראו. בשקר יסודם." צויין בכתב התביעה.

נציין כי התביעה חושפת לראשונה כי מי שעומד מאחורי העדויות ב'שוברים שתיקה' הוא ירון זאב, שכן בפרסומים הסתירו ב'שוברים שתיקה' את זהותו, ואף ניהלו מאבק משפטי מול מצ"ח בעניין.

עו"ד לוינטל מסר "שבוע אחרי שמוחמד בכרי נענש בבית המשפט על סרטו המקומם ובו בדיות נגד חיילי צה"ל, גאה להגיש תביעה נגד אירגון שוברים שתיקה, שהפיץ "עדות" של ירון זאב, לפיה חיילי צה"ל, במהלך מבצע "צוק איתן", ירו סתם כך ב"רוכב אופניים המדווש בכיף" תוך תחרות סדיסטית בין חיילי הטנק, כמו גם ירו פגזים באופן רנדומלי על אוכלוסיה פלסטינית, כ"נקמה" על מות אחד החיילים. הדבר לא היה ולא נברא, וגם זאב טען כי הבהיר זאת ל"שוברים שתיקה" לאחר בירור שנערך עימו, אך הם לא הסירו את הפרסום. הדברים קנו אחיזה ברשתות בינלאומיות ובדו"חות נגד ישראל. קשה לאמוד את הנזק למדינה ולצה"ל וגם לחיילים בטנק, שזומנו לחקירת מצ"ח, ונחשדו כמי שלקחו חלק במעשים לא מוסריים, שמעולם לא נעשו."

גלעד אך מנכ"ל עד כאן הוסיף "מלבד הפגיעה האנושה בצה"ל ובישראל נפגעו פה לוחמים, שחזרו ממלחמה, ומצאו עצמם בחדרי חקירות על לא פחות מפשעי מלחמה, והכל למה? בגלל שקרים ובדיות. שוברים שתיקה יצטרכו לתת הסברים בבית המשפט, ולפצות את הלוחמים על הדברים."

תגובת שוברים שתיקה: "עוד הליך משפטי מופרך של "עד כאן". מדובר בלא יותר מתעלול יח"צ, תוך שימוש נבזי בתביעה יזומה נגד לוחמי צה"ל. בעוד שאנו נאבקים על הזכות של החיילים לשמור על פרטיותם, "עד כאן" מובילים מסע רדיפה במטרה לאיים על לוחמים שלא יעיזו לדבר על המציאות בשטחים. אנחנו עומדים מאחורי העדים שלנו ונמשיך לפעול בכל הכח עד לסיום הכיבוש".

שוברים שתיקה מבצע צוק איתן לוחמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד