ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
רווח של אלפי ש"ח

החלטת בנק ישראל נכנסה לתוקף: עד שני שליש ריבית פריים במשכנתא

ההחלטה דרמטית של בנק ישראל, לפיה נוטלי משכנתאות, יוכלו להגדיל את שיעור הפריים במשכנתא לשני שליש, נכנסה לתוקף • יועץ המשכנתאות שלום ויזל: "ההחלטה היא בשורה גדולה מאוד בשוק המשכנתאות"

החלטת בנק ישראל נכנסה לתוקף: עד שני שליש ריבית פריים במשכנתא
נגיד בנק ישראל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החל מ-17 לחודש, נכנסה לתקופה, החלטה דרמטית של בנק ישראל, לפיה נוטלי משכנתאות, יוכלו להגדיל את שיעור הפריים במשכנתא לשני שליש. עד היום בנק ישראל לא אפשר לבנקים להעניק משכנתא בשיעור של יותר משליש פריים. ההחלטה אמורה להקטין את עלות המשכנתא, בשל הריבית הנמוכה שיש במשק. יחד עם זאת חשוב לזכור, כי אם בעתיד ריבית הפריים תעלה, תהיה לכך השפעה על העלות החודשית של המשכנתא. בסוף החודש הבא, צפויה החלטת בנק ישראל, להתרחב למחזור משכנתאות ולאפשר לאלו שיבצעו מחזור של המשכנתא, לקבל הלוואה מחודשת בהיקף של שני שליש ריבית פריים.

רוצה לדעת איך החלטת בנק ישראל יכולה להשפיע על המשכנתא שלך? לחץ כאן>>>

המפקח על הבנקים יאיר אבידן  אמר בעקבות כניסתה לתוקף של ההחלטה החדשה: "בכוחה של ביטול המגבלה להגדיל את הגמישות ומגוון האפשרויות העומדות בפני הלווים ואף להוזיל במידת מה את תשלום המשכנתא החודשי. במקביל חשוב להדגיש את חשיבות הצורך בשיקול דעת מוקפד של הלווה בעת בחירת סל משכנתא על מנת להביא בחשבון את העלויות והסיכונים הקיימים בכל אחד מהמסלולים האפשריים במבט צופה פני עתיד".

יועץ המשכנתאות שלום ויזל: "ההחלטה היא בשורה גדולה מאוד בשוק המשכנתאות. אין ספק שתהיה לה השפעה גדולה על עלות המשכנתא. ההשפעה תגדל עם הרחבת החלטת בנק ישראל והחלתה גם על ממחזרי משכנתאות. בימים אלו של מציאות כלכלית מורכבת, שווה לבצע בדיקה של המשכנתא לפני שמחליטים על התמהיל הנכון של התיק".

לקבלת הצעה למשכנתא לחץ כאן >>>

בנק ישראל משכנתא פריים ריבית בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד