ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בהוראת האדמו"רים

בחצרות הגדולות החליטו: חתונות הענק במתכונת מצומצמת ביותר

מפיקים לקחים: אחרי החתונות הגדולות והאכיפה המשטרתית, החתונה הגדולה לנכדי האדמו"רים מצאנז ותולדות אהרן שהייתה אמורה להתקיים בשבוע הבא בקרית צאנז בנתניה בוטלה. בהודעה לחסידים נאמר, תתקיים חתונה למשפחה בלבד לפי הנחיות משרד הבריאות. כל הפרטים

בחצרות הגדולות החליטו: חתונות הענק במתכונת מצומצמת ביותר
האדמו"רים מצאנז ותולדות אהרן באירוסין צילום: שלום קרויס

לפני שנה נסגר שידוך מעניין והיסטורי בעולם החסידות: נכדו של האדמו"ר מצאנז התארס עם נכדת האדמו"ר מתולדות אהרן.

החתונה נקבעה ליום רביעי הקרוב בהיכל רוזנברג בקרית צאנז בנתניה, אלא שנתוני התחלואה הקשים ועמו הסגר הביאו להחלטה של העסקנים בהוראת האדמו"רים לקיים את החתונה רק במסגרת משפחתית ומצומצמת ביותר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עסקנים מחסידות תולדות אהרן וחסידות צאנז נפגשו השבוע ובסיומה הוחלט כי החתונה לא תתקיים כלל במתכונת גדולה אלא במתכונת משפחתית מצומצמת וזאת לאור האכיפה גם של המשטרה בחתונות שהתקיימו בשבוע האחרון.  

בחסידות צאנז הוציאו הודעה לחסידים עם כותרת מהפסוק בתהלים "וירא בצר להם בשמעו את רנתם" כי בשל המצב בו נתון כלל ישראל בימים אלו כאשר ל"ע רבים הם החולים על ערש דווי וזקוקים לישועה לכן החתונה במתכונת מצומצמת ביותר בהתאם להנחיות. 

בנוסף נאמר לחסידים כי הם ישתתפו מרחוק מהבית בדי למנוע את התפשטות המגפה. 

כזכור, מדובר בשידוך היסטורי החתן יקותיאל יהודה הלברשטאם הקרוי על שם סבו הרבי ה'שפע חיים' זצ"ל, בן הרה"צ רבי אברהם הלברשטאם חתנו של האדמו"ר מסטראפקוב. עם הכלה נכדת האדמו"ר מתולדות אהרן מאדמו"רי 'העדה החרדית', בת לבנו הרה"צ רבי משה קאהן, רב חסידי תולדות אהרן בלונדון וחתן האדמו"ר ממעליץ.

השידוך שנסגר הפך לשיחת היום בעולם החסידות, כשלראשונה חסידות צאנז מ'אגודת ישראל' השתדכה עם החסידות הקנאית 'תולדות אהרן' ממאה שערים. רבים הם השידוכים בחצרות האדמו"רים שמשתדכים זה עם זה, אך  לראשונה חצרות צאנז - ותולדות אהרן שהן מהחצרות הגדולות ביהדות החרדית, השתדכו ביניהן.

חסידות צאנז חסידות תולדות אהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד