י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עשרות הרוגים

דאעש חוזר? פיגוע התאבדות כפול בעיראק • צפו

בפיגוע התאבדות כפול מחריד שהתרחש היום בשוק בבגדאד דווח על לפחות 28 הרוגים ו-73 פצועים. משרד הבריאות במדינה הודיע ​​כי כל בתי החולים בבירה גויסו לטיפול בפצועים

דאעש חוזר? פיגוע התאבדות כפול בעיראק • צפו
הפיצוץ השני בשוק בבגדאד צילום: צילום מסך

השוק בבגדאד הפך הבוקר לזירת אימה כאשר בפיגוע התאבדות כפול נהרגו לפחות 28 ונפצעו יותר מ-73.

פיגועי ההתאבדות אירעו באזור המסחרי באב אל-שרקי במרכז בגדאד, על רקע המתיחות הפוליטית הגוברת בגלל הבחירות המתוכננות ומשבר כלכלי קשה.

השוק הפך למקום מפחיד, דם בכל פינה בין ערימות בגדים ונעליים. מצבא עירק נמסר כי לפחות 28 בני אדם נהרגו ו-73 נפצעו בתקיפה, עוד דווח כי חלק מהפצועים נמצאים במצב קשה.

משרד הבריאות במדינה הודיע ​​כי כל בתי החולים בבירה גויסו לטיפול בפצועים. התקיפה התרחשה כאשר כוחות הביטחון רדפו אחרי שני מחבלים מתאבדים שהתפוצצו בשוק, כך על פי דובר צבא עיראק יחיא ראסול. איש עדיין לא לקח אחריות לפיגועים ביום חמישי, אך רועי קייס מומחה לעולם הערבי בכאן 11 מציין כי ככל הנראה דאעש עומד מאחורי ביצוע הפיגועים.

פיגועי ההתאבדות הללו הם הראשונים מזה שלוש שנים באזור המסחרי ההומה של בגדד. פיגוע התאבדות האחרון התרחש באותו אזור בשנת 2018 זמן קצר לאחר שראש הממשלה דאז, חיידר אל-עבאדי, הכריז על ניצחון על דאעש.

הפיגועים התרחשו מספר ימים לאחר שממשלת עירק הסכימה פה אחד לקיים בחירות מוקדמות באוקטובר הקרוב, עירק מתמודדת עם משבר כלכלי חמור שהגיע בעקבות מחירי הנפט הנמוכים, כך שיתרות מטבע החוץ שלה בסכנה.

עיראק דאעש פיגוע התאבדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד